aMsn, airport

Jongens,

Ik heb afgelopen week een iSight gekocht naar alle tevredenheid. Ik zit thuis met een router waar een airport op aangesloten is, en vervolgens draadloos mijn 12" powerbook. Nu heb ik een tijdje geleden een webserver geinstalleerd en deze geforward in zowel airport als modem zodat poort 80 wordt geforward. Op deze manier kunnen andere mensen mijn webserver bekijken. Dit werkt allemaal en is ook gedaan met poort 6881 (voor torrents).

Nu was ik dus helemaal blij met mijn iSight, en heb ermee gecammed met Mercury(wat een ontiegelijk traag/lelijk programma is) en dat werkte allemaal maar nu kwam ik erachter dat aMsn veel sneller/mooier is en dat het bij veel mensen beter werkt als Mercury.
Na het programma geinstalleerd te hebben, kreeg ik een foutmelding zoals ook in de wiki beschreven staat. Je moet om het te verhelpen poort 6890 - 6900 open zetten, zowel TCP als UDP.
Nu moet dit natuurlijk het zelfde gebeuren als mijn webserver en mijn torrents principe. Feit is, dat ik maar 20 forwards kan maken, zowel in mijn modem als in mijn airport? terwijl het dus die 10 poorten zijn voor aMsn, poort 80 voor webserver, poort 6881 voor torrents…

Weet iemand misschien de precieze poorten die ik ervoor moet gebruiken want momenteel krijg ik aMsn niet werkend…

Alvast bedankt!

Kun je in je router niet in één regel aangeven dat die msn poortsen geforward worden? Mijn router, een Linksys, kan dat wel namelijk.

N00p. zowel in de router als in airport kan ik maar max 20 items toevoegen.

Heeft dan niemand een werkende aMsn met webcam?

Ja, ik, bij mij werkt het super. En ik heb geen eens een iSight. Misschien helpt dit, de forum van aMSN, http://forums.cocoaforge.com/viewforum.php?f=14