[aMSN] xMSN 1.0b = Skin voor aMSN 0.92

Goed, ik heb een beetje geklooid aan de skin en ik heb nu versie 1.0b uitgebracht voor aMSN o.92! Ik weet niet hoe deze versie werkt op lagere versies van aMSN, 0.92 is dan ook aanbevolen. Er zit een bug in aMSN 0.92 waardoor bepaalde transparante gegevens van afbeeldingen niet correct worden weergegeven, zo ook in deze skin.... voornamelijk in de voorkeuren. Die storen gelukkig niet. Deze bug wordt in de volgende versie opgelost. Als je gebruikt maakt van de oude versie van de skin dan zie je de bug goed in de meldings-venster waar ineens een witte vlek zit.

De nieuwe versie heeft nieuwe, verbeterde, extra en aangepaste icons. Zo zijn er voornamelijk veel emoticons aangepast!

Op de volgende locatie kun je drie versies downloaden:

[ - ] = xMSN for aMSN; met de documentatie ~ 1mb
[ * ] = xMSN for aMSN; enkel de skin-file ~ 1mb
[ + ] = xMSN for aMSN; met de documentatie en extra emoticons, avatars en sounds ~ 5 mb

http://home.wanadoo.nl/rnas/internet/xmsn/

Take your pick and enjoy!!!

Zie er vet uit! Ik heb hem net opgehaaald en meteen toegepast. Heeft iets weg van iChat met MSN door elkaar :)

En als je er nu gewoon bij meld dat men het gedownloade bestand ff moet uitpakken en dan moet kopieren naar de map Skins in <gebruikersnaam> → Library → Application Support ->aMsn en hierin bevind zich de map skins. Sleep/kopieer hier demap xMSN naartoe (in zijn volledigheid). Dan kun je in aMSN de nieuwe skins selecteren via ‘Extra’ → ‘Skin selecteren…’
Succes verder met de ontwikkelingen :wink:

hallo

Ziet er zeer goed uit. De standaard aMSN was niet zo wat, dit ziet er stukke beter uit.

Berni

Oeh, beter zeg....!

merci

:) leuk deze reacties! bedankt!

[quote:cb4970dc26]Geplaatst: Za 29 Mei, 2004 12:43 am[/quote:cb4970dc26]
mijn post… het was twee uur vannacht ofzo… ik had even geen zin om een uitleg te plaatsen. :slight_smile: maar nu staat ie er. iemand nog suggesties? ik zat nog een beetje met het geluid te klooien en die smileys MOETEN van betere kwaliteit worden (heb al een deel half klaarstaan)… verder heb ik ook nog een notitie over ‘taal’… geen idee wat ik daar vannacht mee bedoelde. lol!

verder zijn de icons in de prefs natuurlijk echt zwaar geragd, maar ja… ik moest zo nodig de hele set vervangen :stuck_out_tongue: het gaat voornamelijk om het normale uiterlijk dat je steeds ziet. vind het nog steeds jammer dat aMSN geen aparte kleuren heeft voor ben zo terug, aan de telefoon etc (daar heb ik ook gekleurde bolletjes voor :wink: zelfs eentje voor ‘custom status’ :p)

anyway, ik wil misschien een applescript installer toevoegen ofzo…

zoiets als:
plaats uitgepakte bestanden in aMSN map en dubbel-klik op de auto-skin-installer zodat applescipt het script dan goed plaatst… zoiets. ik moet nog even kijken.

hij is trouwens ook via "bekijk pakketinhoud" ofzo te installeren.. zo heb ik hem gedaan.... bovenstaande manier is natuurlijk een stuk makkelijker! :p

ENJOY!

Bedankt tis al beter dan de rest dader bij stond

en kben nu ook wat beginnen werken deraan tis nog nie klaar ma hetgeen ik al heb is al goed
geeft het als ik paar afbeeldingskes van u gebruik?

Leo

miscchien kunnen we gewoon een skin site opzetten ofzo, en als je dingen van me gebruikt geef dan wat credits ofzo..

for the greater good of mac users ofzo of als je dat wil… mijn nickname. alles wat ik deed is geinspireerd op het systeem…

ja zal credits ofzoiets geven das goe idee.

bij mij zijnze ook vooral gebaseerd op de apple look maar tis nog nie volledig

[quote:b00b50dc0d="Strifer"]hij is trouwens ook via "bekijk pakketinhoud" ofzo te installeren.. zo heb ik hem gedaan.... bovenstaande manier is natuurlijk een stuk makkelijker! :p

ENJOY![/quote:b00b50dc0d]

Via “toon pakketinhoud” en dan ergens in mapje skins zetten, werkte het daarna bij mij wel. Anders niet.

Pluim voor Strifer!! 8) :finderoud:

hmm.. ik gebruik die van mij alleen via pakketinhoud, dan werkt het zeker. via die map die via je harde schijf te bereiken is..... dat MOET via je gebruikers map en dan je EIGEN bibliotheek he!

umm.. ik ga btw een nieuwere versie uitbrengen met mooiere msn smileys (ik geloof dat ik nu alles heb, alleen nog even goed vervangen) en ik probeer nog wat glitches te vervangen. verder wil ik ook het icoontje voor NOT IN LIST nog vervangen door iets van een lijst-icoontje.. nu is het zo'n rood bolletje... dat is niet duidelijk als je niet weet wat de functie ervan is!

EDIT: wil een skin werken dan moet je de skin selecteren, amsn afsluiten en weer opstarten om de veranderingen effect te laten hebben!

Wanneer komt ie uit? En ik neem aan dat deze skin ook gewoon compatibel is met amsn 0.92, die net uit is?? [b:3c532a26f8]EDIT:[/b:3c532a26f8] Deze skin werkt ook gewoon met 0.92. Ik ging er al wel vanuit, maar toch ff checke. Voor de zekerheid. Maar werkt dus wel.

hij werkt wel, maar er zit een nasty bug in the notify windows >>> LELIJK! ik heb het nu verholpen en ben nu meerdere van de icons aan het aanpassen. Ik heb net alle emoticons van betere kwaliteit gemaakt en zal er wat extra coole emoticons bij doen (eentje met een blauw oog bijvoorbeeld :p).. ik heb de icons in de prefs gewon afgeraffeld 's nachts en die moet ik dus ook even verbeteren.

:slight_smile: ik verwacht hem straks online… hangt een beetje van de tijd af enzo :slight_smile:

ik wil er dit keer ook even een net pakketje van maken enzo, dus dat duurt ook even :p

okay, de update komt morgen.... :( ik moet het totaal-pakketje even klaarmaken en verder had ik wat vertraging vanavond (tentamens, even oma helpen)... dus ja..

ik mis nog 1 icon, zo’n grote gele gevaren driehoek die je wel 's in het mac os tegen komt… zucht… kan hem niet vinden (screenshot kan niet vanwege de achtergrond).

anyway… morgen zal ik hem releasen voor aMSN 0.92

Goed, ik heb een beetje geklooid aan de skin en ik heb nu versie 1.0b uitgebracht voor aMSN o.92! Ik weet niet hoe deze versie werkt op lagere versies van aMSN, 0.92 is dan ook aanbevolen. Er zit een bug in aMSN 0.92 waardoor bepaalde transparante gegevens van afbeeldingen niet correct worden weergegeven, zo ook in deze skin.... voornamelijk in de voorkeuren. Die storen gelukkig niet. Deze bug wordt in de volgende versie opgelost. Als je gebruikt maakt van de oude versie van de skin dan zie je de bug goed in de meldings-venster waar ineens een witte vlek zit.

De nieuwe versie heeft nieuwe, verbeterde, extra en aangepaste icons. Zo zijn er voornamelijk veel emoticons aangepast!

Op de volgende locatie kun je drie versies downloaden:

[ - ] = xMSN for aMSN; met de documentatie ~ 1mb
[ * ] = xMSN for aMSN; enkel de skin-file ~ 1mb
[ + ] = xMSN for aMSN; met de documentatie en extra emoticons, avatars en sounds ~ 5 mb

http://home.wanadoo.nl/rnas/internet/xmsn/

Take your pick and enjoy!!!

Helemaal top! Meteen maar ff de grootste binnengehaald. Kijken wat je er nog extra in hebt gestopt :)

Ziet er goed uit. Alleen mijn aMSN start nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzamer op. Klopt dit? Die diskimage heb je mooi gemaakt! Ziet er erg professioneel uit :wink: . Ik ben hem nu aan het testen, heb je net ff toegevoegd...