Analoge video importeren met Final Cut Pro 4

Ik heb een VHS-recorder aangesloten via een AD-omzetter. In iMovie was het eenvoudig om dan de beelden te importeren, maar in Final Cut Pro kan ik het niet vinden. Wie weet het wel?

appeltje 8

[quote:4e39b87f7b="eiko"]appeltje 8[/quote:4e39b87f7b]

Bedankt.
Hoe neem je het vervolgens op?
Kun je ook direct in MPEG2 opnemen? Dat achteraf omzetten duurt een eeuwigheid.

Capturen kan vanuit een analoge bron alleen via een 'non-controllable device'. Anders blijft FCP tot in de eeuwigheid op niet bestaande tijdcode wachten.

Dit soort vragen is heeeel erg ‘basic’ Je hebt waarschijnlijk net bijna 1200 euro uitgegeven voor FCP. :innocent:
Dan is het toch leuk als je eerst wat leest over de basis van het capturen etc. FCP kan zo ontzettend veel. Zeker FCP4.

Opnemen in MPEG-2 kan niet. Canopus geeft dv af. En echt monteren in een mpeg-2 stream kan nooit. Je hebt door de sterke mpeg-compressie bijna geen echte frames meer. In de GOP (group of pictures) zitten I,P en B frames. De meeste frames -P en B- beschrijven alleen de veranderingen t.o.v. het hele frame (het z.g.n. I-frame)

SLC

Dus je kunt geen analoge videobeelden opnemen?? Nou, lekker is dat.

iMovie vond ik prut, omdat die zelf na elke ca. 9.27 minuten en nieuw bestand maakt, terwijl ik dat niet wil! Het moet gewoon één fragment van 2 uur worden die in naderhand zelf op de juiste plaatsen splits. Je kunt in iMovie ook niet tijdens opnemen de fragmenten splitsen.

[quote:d4b4b26919="Richard Kruizinga"]Dus je kunt geen analoge videobeelden opnemen?? Nou, lekker is dat.

iMovie vond ik prut, omdat die zelf na elke ca. 9.27 minuten en nieuw bestand maakt, terwijl ik dat niet wil! Het moet gewoon één fragment van 2 uur worden die in naderhand zelf op de juiste plaatsen splits. Je kunt in iMovie ook niet tijdens opnemen de fragmenten splitsen.[/quote:d4b4b26919]

Je begrijpt me verkeerd. Uiteraard kan FCP ELKE bron opnemen!
Je moet alleen bij de voorkeuren instellen dat je werkt met een ‘Non-Controllable Device’ Te vinden in Final Cut pro menu - Audio/Video Settings… - Device Control Preset - Non-Controllable Device.
Als dat goed staat kun je via Command-8 naar Log and Capture gaan. Je ziet links onder beeld ‘No communication’ staan. Klopt want er is geen controle over je VHS/Canopus mogelijk. Rechts onder kun je nu op Capture-NOW klikken en de boel loopt binnen. Zet in FCP menu - system settings - scratch disks - de 'Limit Capture Now to … uit. Anders stopt hij standaard na 30 min. opnemen. Simpel toch?

succes, SLC