Analoog binnenhalen

Ik zoek dus een professionele capturekaart welliswaar. Er mag een prijskaartje aanvast hangen want het is voor serieuze doeleinden. Mensen met ervaringen van kaarten mogen die hier plaatsen. Vereist is dat de kaart naadloos samenwerkt met Final Cut Pro.

Ik moet van analoge toestanden een digitale versie kunnen maken met een zo hoog mogelijk kwaliteitsgehalte. Prijs maakt niet veel uit. Wel niet overdrijven natuurlijk ook niet hé :stuck_out_tongue:

M.a.w. doen jullie even een marktonderzoekje voor mij........ :?

[quote:18ee6a9e3d="Turbanus"]M.a.w. doen jullie even een marktonderzoekje voor mij........ :?[/quote:18ee6a9e3d]

Yep :stuck_out_tongue:

Neenee, 'tis gewoon dat hier nogal wat pro’s zitten dus ik dacht met wat werken jullie allemaal. Dan kan ik ook eens kijken. :wink:

Je kunt een Miglia kopen.... dat is wel geen kaart, maar dan kun je die ook op een Powerbook aansluiten.

Kijk hier eens naar, heb er goeie verhalen over gehoord

http://www.blackmagic-design.com/

Zoals Fezzie zegt:

Decklink rules!!!

Dat zijn zeer goede kaarten voor een schappelijke prijs.
In jouw geval de decklink extreme analoog in, sdi out)

Koen

Leuke aansluitingen. Maak mij eens wijs hoe je daar bijvoorbeeld S-video apparaat op aansluit?

Wat dacht je van een converter van s-video naar tulp? Maar misschien moet je even contact opnemen met 1 van de dealers en daar je vragen voorleggen.

Belgium
Admedia
Pierre Dupontstraat 200
Brussels 1140

P: (0) 2 245 32 02
F: (0) 2 705 73 22
jvdb@admedia.be

Arnout NV
Beverenstraat 23
Deerlijk 8540

P: (0) 5 671 96 52
F: (0) 5 671 05 04
klaas@arnout.be

AV Group
Avenue Brugmannlaan 157, Brussel, 1190, Belgium

P: 32 2 347 41 53
F: 32 2 347 41 50
natowicz@avgroup.be

Diginet NV
Aarschotsestraat 87A
Vilvoorde 1800

P: (0) 2 257 01 82
F: (0) 2 253 04 50
JLE@diginet.be

Double Precision
Muinkkaai 73
Gent 9000

P: (0) 9 233 51 59
F: (0) 9 234 09 45
filip.vandoorne@
doubleprecision.be

No Trouble
Avenue Sleeckx, 28-32, Brussels B-1030, Belgium

P: 32 2 248 16 96
F: 32 2 245 67 40
vincent@no-trouble.com

Periactes
Av. de l’hippodrome 147
Brussels B-1050

P: 32 2 649 80 89
F: 32 2 648 27 22
bdb@periactes.be[/img]

[url=http://www.aja.com/products_Io.html]Aja IO[/url] Het werkt perfect in Final Cut Pro HD en s-video in en uit ;) Topkwaliteit maar heeft wel een serieuse HD nodig... Uncompressed video is rond de 30 megabyte per seconde (tegenover DV = 3,6 mb/sec).

[edit]Als we dan toch beginnen te pluggen. Filip van Double Precision is echt wel top! Hij heeft zeer veel kennis van zaken en je kan eventueel rustig thuis testen.

Canopus heeft goede analoog - digitaal omzetters.

Hans

Heb je al gedacht aan een videocamera met DV in en analoog in? Of een video deck, zoals de DSR-11 van Sony.

Hier kan je je analoog signaal op aansluiten, waarna het door het deck omgezet wordt in DV en via Firewire naar je mac stuurt.

Werkt echt prima, en je hebt gelijk een professioneel deck voor het archiveren van de eindprodukten op tape.

Have fun

Had vroeger een Miro DC30 van Pinnacle, weet niet of dat nog bestaat. Misschien zou je zelf es onder google ........

Ja ik heb analoog in en digitaal uit, maar is die kwaliteit niet hoger bij die kaarten?

[quote:f924116f02="kevkoptel"]Ja ik heb analoog in en digitaal uit, maar is die kwaliteit niet hoger bij die kaarten?[/quote:f924116f02]

Bij DV maakt dat niet zoveel uit. Natuurlijk hangt het van het gebruikte codec af, maar de meeste camera’s doen het prima

Ja kwaliteit heb ik ooit eens getest met een dvd speler analoog aan te sluiten en dat was al zeg ik het zelf perfecte kwailteit. Maar telkens die camera nemen aansluiten etc is een lastig kwarwijtje.

Het voordeel van goede analoge capture kaarten is dat ze meestal een TBC ([url=http://vision.arc.nasa.gov/personnel/jbm/home/vislab/video/img_map/lenco.html]Time Base Corrector[/url]) aan boord hebben. Zeker als je het redelijk onstabiele VHS wilt binnenhalen is dat een must. Het is mij nog nooit gelukt om zonder dropped frames via VHS player -> DV camera -> Final Cut Pro HD te capturen. Camera was een Canon XL1s.

ik kan alleen praten over een sony `DSR-11 (video deck)

Analoog in naar firewire (pass through) werkt perfect.
Echter de prijs is niet voor de eerste de beste video amateur :frowning:
Maar ja, dat is een XL1s ook niet toch :slight_smile:

Ik heb een sony MiniDV die DCR-TRV25E geloof ik. Hoe kan je weten of de kwaliteit top is. :P

[quote:72e6847974="kevkoptel"]Ik heb een sony MiniDV die DVR-TRV25E geloof ik. Hoe kan je weten of de kwaliteit top is. :P[/quote:72e6847974]

Met sony heb je geen problemen.
Gewoon proberen en zien wat er gebeurt.

Alleen weet ik niet of deze sony analoog in heeft?
je zou het eens moeten proberen door de analoge video aan te sluiten op de camera en te kijken of er firewire uit komt.
Nogmaals, niet alle camera’s kunnen dit

Ja hij kan dit wel en de kwaliteit is nagenoeg beter dan wat hij zelf opneemt. Ik hoopte alleen dat een kaart nog beter zou zijn. Is ook wel handig ipv telkens die opstelling te moeten maken.