anchor wil niet werken in IE/win

Op m'n site maak ik gebruik van anchors om op lange pagina's snel weer naar de top van de pagina te komen. De structuur van de pagina is iets als:

[code:1:cba112f827]
<a id="top" name="top">
… menu en tekst…
<a href="subdir/currentdoc#top">
[/code:1:cba112f827]

Waarbij subdir/currentdoc het pad is naar het bestand op de server omdat ik een base url gebruik.

Nou werkt dit in alle browsers (FF, Safari, Omniweb) gewoon prima, maar IE windows heeft er geen zin in. Waarom snap ik echt niet. De testpagina is hier te zien:

http://detonation.wingsofdeath.nu/beta/about/news.html

Iemand bekend met dit probleem?

in je code staat: [code:1:cbfcc6379d]<a id="top" name="top"></a>[/code:1:cbfcc6379d]

IE vind dit niet euk omdat er niets tussen de 2 tags instaat.

Verander het eens in:

[code:1:cbfcc6379d]<a id="top" name="top">&# 160;</a>[/code:1:cbfcc6379d]
(en dan zonder spatie tussen de # en de 1, maar anders wou het forum het niet weergeven)
Hopelijk werkt het dan wel.

Dank voor de tip, ga ik proberen. Ik zie morgen of het werkt :)

Edit: dat gaat hoe dan ook fout, de non-breaking space zette toch een ruimte neer tussen de top image en het menu. Nu maar de top image zelf tussen de tags gedaan, dat gaat in Safari en FF iig goed, morgen op m’n werk maar even kijken of IE het slikt :slight_smile:

Is het echt zo dat die base url als je gewoon <a href="top"> zou gebruiken, de zaak in de war stuurt en je naar een andere pagina brengt? Je zegt het dus het zal wel, en je zult het wel geprobeerd hebben. Niet onlogisch ook als dat gebeurt.

Als je er niet uitkomt is er waarschijnlijk een oplossing via javascript mogelijk, via parent.location.hash. In een hele andere situatie gebruik ik dit om vanuit een frame in een ander frame genummerde ankers te benaderen.
Ik ben geen javascript expert, maar

function go_top()
{
parent.location.hash =1;
}
en dan
<a href=“javascript:go_top()”>
gebruiken zou kunnen werken. Je moet dan i.p.v. “top” “1” gebruiken.

En het zou misschien simpeler kunnen maar daarvoor moet je even gaan zoeken, want via javascript kun je in je ‘parent’ gewoon naar een id springen whatever de naam is? Dat lijkt me te moeten kunnen. Ik hoop in ieder geval dat ik je op een spoor zet.

Ik zie dat je XHTML/CSS gebruikt? Dan kan je gerust doorlinken naar de id van een div, bijvoorbeeld een navigatie die je helemaal bovenaan gebruikt. Ondersteuning voor gewone anchors is in XHTML 1.1 zelfs weggevallen als ik me niet vergis, daarin ben je verplicht door te linken naar een id.

DIV:

[code:1:788e5f730d]<div id="top">
Dit is de bovenste inhoud van mijn webpagina, zoals een navigatie en dergelijke.
</div>[/code:1:788e5f730d]

ANCHOR:

[code:1:788e5f730d]<div id="content">
<p>Hierin link ik door naar <a href="#top">boven</a>.</p>
</div>[/code:1:788e5f730d]

Wel, de top image binnen de anchor zetten gaat in ieder geval goed, dus dat is gelukt. Verder spreekt die tip van iBert me ook wel aan, dat ga ik zo even proberen.

Verwijzen naar een div id werkt perfect, dank voor de tip!

is er ook een manier om ankers te plaatsen in scrollable div's?

Momenteel lijkt dit te werken onder firefox,
maar niet onder Safari of Internet Explorer (mac)

code is ongeveer identiek als hierboven
vb.

[code:1:20e61f4f63]
<a href="#gezondheid"> gezondheid - </a>

en

<div id="gezondheid"> tekst </div>
[/code:1:20e61f4f63]