ander papierformaat in epsonprinter kan niet?

Wat ik ook ingeef, standaardpapierformaten, of eigengemaakte maten, mijn epson stylus 740 blijft er maar vanuit gaan dat er a4 in zit. Printen doet ie dus náást het fotopapiertje....

Als ik echter kies om als pdf op te slaan krijgt deze wél de juiste maat!

Ik begin er vanuit te gaan dat dit probleem in de printer zelf zit? Iets met firmware ofzo?
Wie weet raad.

thanks alvast
Marco

Kan aan je printer liggen. Bij sommige printers kun je gewoon weinig instellen. Kijk eens op de epson site voor een driver.

Anders weet ik t niet…

Toen ik de 740 had kon ik alle papiermaten aanmaken en opslaan in de driversoftware. Ik draaide toen nog onder macos 9. Ik weet niet of macosx dit ondersteunt, maar ik zou echt bij epson kijken voor een macosx driver.

Ik heb in het verleden ook wel eens enveloppen enzo bedrukt. Dit ging inderdaad prima (onder 9.2.2). Het maffe nu (in 10.3.9) is dat er tig voorgedefinieerde maten en soorten papier in mijn paginainstellingen staan, ook kan ik zelf nieuwe papierformaten aanmaken. Hier komt dan wel een driehoekje bij. Ik gebruik dus alleen de fabrieksinstellings-formaten. Je zou verwachten dat ie dat zou moeten pikken, maar hij print keurig gecentreerd op een a4.

Een driver stelt Epson niet beschikbaar, deze is al aanwezig in mijn systeem, zegt men daar. Ik heb deze inderdaad indertijd van een MacOsX cd gehaald (cd3)

Ik krijg het idee dat alleen een upgrade naar Tiger nog soelaas biedt?

Marco, misschien heb je iets aan dit draadje vanaf [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=555919#555919]hier ergens (post McBallistic).[/url] Moet gewoon op te lossen zijn, maar soms is het even zoeken naar de juiste printer via 'Printer Toevoegen'. Succes.