Ander processor inbouwen...

beste mensen.

Ik kan een 867 CPU module uit een G4 kopen, en deze dus in bouwen in mijn eigen G4 400 Mhz AGP Graphite machine. Nu is de vraag… kan dit zo maar, en dan bedoel ik meer ofdat er dan geen nieuwe koeling in moet en nieuwe geheugen modules e.d.

alvast dank voor de reacties…

Ik weet niet of dit zomaar werkt. Maar ik vermoed dat de 867 behoorlijk meer warmte produceert en dus een grotere koeling nodig heeft.

Ik heb zelf een 350 MHz vervangen door een fastmac 1 GHz processor en deze werd met een eigen koelelement geleverd (met eigen ventilator)

Als de 867 geleverd wordt met een eigen koel element kan dat in ieder geval geen probleem zijn. Ik weet echter niet hoe het verder met de compatibiliteit staat.

[quote:1c54af0a7d="Schrijvert"]beste mensen.

Ik kan een 867 CPU module uit een G4 kopen, en deze dus in bouwen in mijn eigen G4 400 Mhz AGP Graphite machine. Nu is de vraag… kan dit zo maar, en dan bedoel ik meer ofdat er dan geen nieuwe koeling in moet en nieuwe geheugen modules e.d.[/quote:1c54af0a7d]

Je hebt een 100 mhz bus… das a. B is dat ik “iemand ken” waarbij het weer back 2 basic was, na een paar maanden tijd dood beestje… Daarna weer ingezet… ( Hoi André !!! XXX jes btw :wink: )

TIP: bewaar de pasta van de cpu als je dat hebt… kan na een paar maanden opeens nodig zijn ! :expressionless:

[quote:7de6d5c059="japser909"]

Je hebt een 100 mhz bus… |[/quote:7de6d5c059]

JA, die 867 komt waarschijnlijk uit G4 met een 133 MHz bus…zou dat passen???

Nee. tenzij je de bus overclockt(zou ik niet durven)en dan nog weet ik het niet zeker.

Kijk anders op xlr8yourmac.com of iemand zoiets heeft gedaan.