Andere gebruiker administrator-rechten geven

ik heb een imac G3 voor mams geregeld en bij installatie (osx panther) haar naam ingevoerd als gebruiker.... Nu blijkt dit dus de hoofdaccount te zijn met administrator-rechten.... moest maar niet.... mams moet niks kunnen slopen. Wat ik nu wil is het volgende: een account toevoegen onder mijn naam waarvan ik de administrator-rechten heb en zij een standaargebruiker word.

How to?

enne… kan je ook meerdere administrator-accounts instellen?..zo ja, hoe?

of

iemand met tips voor een handige indeling qua users en instellingen met het oog op de toepassingsvorm?..

Alvast bedankt!

Als je bij Accounts kijkt kun je middels het + tekentje een gebruiker toevoegen. In het scherm wat je dan krijgt moet je de optie "Sta toe dat deze gebruiker deze computer beheert" aanvinken.

Vervolgens kun je als deze nieuwe gebruiker aanloggen en bij het account van je moeder het vinkje bij bovenstaande optie weghalen.

[quote:58e23c5afd="swossie"]Als je bij Accounts kijkt kun je middels het + tekentje een gebruiker toevoegen. In het scherm wat je dan krijgt moet je de optie "Sta toe dat deze gebruiker deze computer beheert" aanvinken.

Vervolgens kun je als deze nieuwe gebruiker aanloggen en bij het account van je moeder het vinkje bij bovenstaande optie weghalen.[/quote:58e23c5afd]

ik tref dus geen optie aan “sta toe dat deze gebruiker de boel beheert”… ik gebruik panther 10.3.9

snatverrrrrr... sorry ik was wat te voorbarig.... het tabblad beveiliging sloeg ik in de haast steeds over omdat daar (naar ik veronderstelde alleen de filevault optie onder zat...) ....best suf...nog 1 optie ergens onderaan...helemaal overheen gekeken, excuus

No problemo :)