Andere gebruikers verwijderen lukt niet..

Ik probeer via Systeemvoorkeuren--->gebruikers en groepen een gastgebruiker te verwijderen, maar dit lukt niet. Deze blijft namelijk grijs en kan ik met een - teken niet selecteren. Ook het hangslot (ben zelf de beheerder uiteraard) biedt geen soelaas..

Ik weet het niet zeker , maar ik dacht dat je de gastgebruiker niet kon verwijderen. Dat heeft toch ook geen nut want hetgeen hij doet wordt toch niet opgeslagen ?

Je maakt gebruik van Back to my Mac? Daar is namelijk de gastgebruiker voor nodig.

Edit: n.a.v. de opmerking van MBP, bedoel ik ook Find my Mac :wink:

Find my Mac plaatst ook een gastaccount, is het niet daarvan?

Wellicht overbodig om te vragen:
Weet je zeker dat je op het moment dat je dat account wilt verwijderen, je NIET ingelogd bent onder dat gast account?

Anders is het namelijk niet mogelijk om het account te verwijderen. ;)

Je kan hem alleen uit zetten door de vinkjes overal weg te halen in de instellingen van de gastgebruiker.

Heb zojuist een nieuwe gebruiker toegevoegd, maar die kan ik vervolgens ook niet verwijderen. De enige waar ik iets aan kan wijzigen ben ik zelf; de beheerder.. Rest blijft grijs en als ik er op ga staan veranderd er niets, ook niet als ik het slotje open!

Nogmaals, waarmee ben je ingelogd op het moment dat je een gebruiker wilt verwijderen? Als beheerder of als een van die gebruikers?

Als beheerder. Wat ik ook vreemd vind is dat het vinkje aanstaat bij "sta toe dat gebruiker deze computer beheert", maar dat deze ook grijs is en dus ook niet uit of aan te zetten is..

[img]/uploads/community/86c761ceb90d486161bd2d6656dca79ff2d24771_0.png[/img]

Zoek even op hoe je als .root kan inloggen. Deze .root account moet je eerst activeren als beheerder.

De .root account kan je gebruiken voor dit soort problemen.

Had ik gedaan, maar ben daar mee gestopt. Ik zit dan in Netwerkaccountserver --->adreslijsthulpprogramma en kan dan drie keuzes maken:

Active Directory
LDAPv3
NIS

Kom daar niks herkenbaars tegen waar ik iets mee kan.

Schakel het Gast Account uit en klaar, je kan het niet verwijderen.

Als er een oranje vinkje bij het account staat kan je hem niet verwijderen om dat die account ingelogd is. Ingelogde accounts kan je niet verwijderen.

Herstart je Mac, probeer het opnieuw. Niet met root rommelen (en .root heeft niks met root te maken), en vooral niet sleutelen aan je systeem, daar kan je alleen problemen mee maken.

[quote=MacBart url=http://www.onemorething.nl/community/topic/andere-gebruikers-verwijderen-lukt-niet#post-2495100 time=1354532462]Als beheerder. Wat ik ook vreemd vind is dat het vinkje aanstaat bij "sta toe dat gebruiker deze computer beheert", maar dat deze ook grijs is en dus ook niet uit of aan te zetten is..[/quote]

er moet minimaal één beheerder zijn en dat is zo te zien ook zo.
dus kun je die niet verwijderen, of dat grijze vinkje aan of uit zetten.
als je die bovenste gebruiker kwijt wilt, dan zul je een andere beheerder moeten maken, uit loggen en alleen als die nieuwe beheerder inloggen.

Opgelost, uit- en weer inloggen bood de oplossing.

@johnkeates dank