Andere harde schijf voor Imac

Ik heb een intel iMac met een harde schijf van 250 GB. Die is zo een beetje te klein geworden. Ik hou niet zo van externe harde schijven, dus ik vroeg me af of ik er een nieuwe grotere kan insteken. Moet ik dat bij apple zelf doen ? Of kan er gewoon een andere grotere nieuwe kopen ? Alvast bedankt voor de tips !

Een wedervraag dan maar:

a. Zit er nog garantie op? (of maakt dat niet uit?)
b. Heb je twee rechterhanden?

De schijf is een 13 in een dozijn type, dus dat is het probleem niet.

Klik (ziet er eenvoudig uit, ahum…)

Om in de Intel Imac een andere hardeschijf te zetten ben je wel even bezig. je moet het mainbord en alles los hebben om bij de schroeven te komen die in de Hdd bevestigd zitten. als je de mac nog niet eerder uit elkaar hebt gehaald raad ik het je af. en zou het laten doen bij een verkoop punt.

als je toch besluit het zelf te gaan doen google dan even op afbeeldingen van de intel imac. daarmee krijg je een beetje inzicht hoe het apparaat in elkaar steekt en wat je te verwachten staat.

ik mijn imac vandaag uit elkaar gehaald voor een processor update. en dit is gelukt , maar geen pretje om te doen. morgen ga ik de Hdd updaten naar 500 gb ipv de standaard 160 gb. als ik tijd genoeg heb maak ik er een foto reportage bij. dan heb je straks een beeetje een naslag werk voor jou upgrade.

Kun je bij een apple gecertificeerd bedrijf laten doen. Je kunt een schijf daar kopen of zelf meenemen. Je betaald natuurlijk wel uur tarief. Ik heb er een 400 gb western digital in laten zetten. Schijf koste mij 99 euro arbeidskosten 55 euro

super bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het toch in een macshop laat doen...

voor al je kluswerk: http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

(mmm, staat ie helaas niet tussen)

Ik zou lekker extern gaan, kun je gelijk je 250GB backuppen op de ruimte die je overhoudt. 8)

Heren van het verstand.

Ik zat eens te kijken of een 10000rpm schijf echt zoveel snelheidswinst heeft. En dat blijkt nog wel behoorlijk hoog te zijn. Alleen, is het handig om deze in een iMac (Januari 2006) te installeren. Dit in verband met de warmte, trillingen en dergelijke.

Wat zou ‘beter’ of ‘handiger’ zijn?