Andere opstartschijf

Ik heb op een externe schijf (LaCie firewire 400) m'n hele start-up HD gecloned (mbv Personal Backup van Intego). De helpdesk verzekerd mij dat de complete schijf gecloned wordt. Dus is daarna dan ook als opstartschijf te gebruiken. Ook in Systempreferences is de Externe schijf als opstartschijf te kiezen. Echter na op herstart gedrukt te hebben start de Mac gewoon weer op met de interne schijf.

Wieowie.

Herstart eens met alt ingedrukt....

Of wil je altijd van je externe schijf opstarten?

Moet toch kunnen met Systempref

Je kan ook gewoon je Mac OS op de externeschijf installeren (als het toch met die kloon niet werkt).

[quote:f99eeb9794="boekeloo"]

Je kan ook gewoon je Mac OS op de externeschijf installeren (als het toch met die kloon niet werkt).[/quote:f99eeb9794]
Precies. Dat heb ik ook gedaan. En op die externe Techtool gezet. Werkt uitstekend![u:f99eeb9794][/u:f99eeb9794]

Ik wil de partitie's veranderen op de interne HD en daarna alles weer terugzetten vanaf de externe. Ik zal morgen met de alt toets proberen.

Met VolumeWorks gaat zit zonder al dat gedoe en kan je je spul op de schijf laten staan. Kost wel wat. Maar zeer handig als je af en toe eens iets wil veranderen aan partities. http://www.subrosasoft.com/