Andere tool voor mijn iPod in plaats van iTunes?

Ls,

ik kan gewoon niet wennen aan Itunes zojuist heeft Itunes (weer) mijn map met 7,5 GIG aan muziek geheel door elkaar gegooid.
Ik weet niet hoe ik dit goed moet krijgen, ik krijg gewoon de balen van Itunes.
Het zal vast aan mij liggen maar ik kan niet wennen aan Itunes, is er niet een andere tool waarmee ik muziek kan zetten op mijn Ipod 4g.
Zonder gehele poespas van Itunes.

voor ik allemaal commetaar krijg over Itunes, nogmaals zal vast aan mij liggen maar kan er gewoon NIET mee overweg.
vooral ik nu weer al mijn albums door elkaar heb liggen en alles in mapjes is gezet waar ik gewoon niets meer mee kan.
en mappen verdwenen zijn …

Andre

Ik zou gewoon iTunes gebruiken en niet naar de mapjes kijken. Gewoon lekker je muziek ordenen in iTunes. Ikzelf kijk nooit meer naar de mappen ik speel m'n muziek af met iTunes en zet het ermee op m'n iPod.

Toch heb ik nog even gegoogled en kwam het volgende tegen Yamipod

Sticky: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=66574

Maar probeer toch uit te vogelen hoe iTunes werkt. Als je het eenmaal doorhebt, wil je niets anders meer.

Misschien 1 van deze 3 aanschaffen? http://www.amerigo.nl/ow/bedrijf/ipod.html

Als je nu eens stap voor stap je problemen uitlegt wat er, volgens jou, aan de hand is met iTunes. Het programma is zo makkelijk te gebruiken dat het eigenlijk niet snel fout kan gaan. iTunes kan niet een map van ruim 7 GB door elkaar gooien, dat is onmogelijk namelijk.

Precies. Bijna altijd als men klaagt over software is dat gewoon als gevolg van het niet willen verdiepen in de Help-functie van dat programma...

iTunes regelt de mapjes zelf, dat is nou juist de kracht van het programma.

iTunes werkt goed zolang je het gebruikt als doorsnee gebruiker. Dus je hebt 1 Mac/PC en 1 iPod.

Echter…

Als je -zoals bijvoorbeeld ikzelf- meerdere iPods hebt, en meerdere iTunes bibliotheken, en ook nog eens verschillende Macs, en je wilt toch overal je iPods kunnen bijwerken enzo. Dan is iTunes niet je vriend.

En dan kan je (waarschijnlijk terecht) zeggen dat de gebruiker het fout doet, maar ik ben een doorgewinterde computerman, en inmiddels ook aardig thuis op de mac, en ook hier gaat het nog wel eens mis met iTunes. Op dit terrein kan iTunes dus nog wel een aardige ‘boost’ hebben op gebruikersvriendelijkheid. En daar hoor je mij ook niet over klagen, maar ik stel het alleen vast.

Dus ja: iTunes is het beste alternatief, maar het is zeker niet in alle situaties zaligmakend.

Maar ja… kleven niet aan alle alternatieven voor- en nadelen?

Je geeft zelf al het probleem aan wat hier fout gaat; je bent een doorgewinterde computerman en wilt iets beheren wat helemaal niet beheert hoeft te worden. Je bent als een ervaren autorijder die met een automaat toch nog wilt schakelen (wat bij sommige automaten nog kan). Waarom zou je?

Je zegt zelf dat je meerdere iTunes libraries beheert. Als je al deze libraries op 1 plek zet en iTunes het beheer laat doen, dan ben je van al dat gezeur af. Wat boeit het jou nou hoe het mapje heet waar Phill Collins - …Serious Hits in staan? Als ze maar in je verschillende libraries naar voren komen en niet 16x op je schijf staan?

Wellicht moet je nog eens goed in iTunes verdiepen, want voor een doorgewinterde computerman heb je er weinig kaas van gegeten. RTFM van iTunes. Alternatieven zou ik niet op willen/kunnen noemen, want geen enkel alternatief biedt mij het gebruikersgemak van iTunes.

Je begrijpt dus helemaal niets van mijn post. Dat komt doordat je slecht leest.

Ik wil helemaal niet schakelen in een automaat (bij wijze van spreken). Ik geef aan, dat voor wat IK wil iTunes niet overduidelijk is, en dus (jawel: lees je even mee) gebruikersvriendelijker KAN.

Dat het misgaat (en jawel: lees je weer even mee) ligt aan mij zelf. Maar dat het misgaat, is niet vreemd, omdat het niet altijd duidelijk is.

Ik heb het helemaal niet over het willen beheren van de mapjes. Het interesseert me geen drol waar het muziekbestand staat. Ik kan ook nergens in mijn post vinden waar ik dat schrijf.

Het gaat er dus om dat iTunes vooral goed werkt -zoals ik dus al schreef- als je gewoon met 1 mac werkt, en 1 iPod hebt. Zodra je met meerdere Macs werkt, meerdere iPods hebt, dan is het niet zaligmakend.

Het zou -zoals ik al schreef, en dat was de slotconclusie van mijn post- (een stuk) beter kunnen werken.

En dat heeft niets te maken met het al of niet willen lezen van de manual.

Het wordt zo langzamerhand wel irritant, al die mensen die hier zodra er ook maar iets van Apple wordt bekritseerd meteen zonder ook maar enige kennis van de inhoud van een post te nemen, menen te weten waar het allemaal aan ligt.

[quote:a8d4cbbb7f="Marius1976"]je wilt toch overal je iPods kunnen bijwerken enzo. Dan is iTunes niet je vriend.[/quote:a8d4cbbb7f]

In iTunes is de optie “Beheer handmatig”.
Dit heb ik aanstaan (evenals “Gebruik als hardeschijf” trouwens).

Als ik nu iets op mijn iPod will hebben van bibliotheek A op Mac 3 dan bekijken ik die bibliotheek en sleep het naar mn iPod (geen “sync” procedure dus). Een uurtje later ben ik op Bibliotheek D op Mac 1, hoppa drag-and-drop en klaar.

De volgende dag bij een kennis, heeft wat nieuwe, minder bekende, muziek weten te krijgen voor me (“Podsafe Music”) wat ik echt zou moeten luisteren onderweg vandaag… OK. Sleep-en-de-pleur op de iPod :wink:

[quote:a8d4cbbb7f=“andre-nl”]zojuist heeft Itunes (weer) mijn map met 7,5 GIG aan muziek geheel door elkaar gegooid.
Ik weet niet hoe ik dit goed moet krijgen, ik krijg gewoon de balen van Itunes.[/quote:a8d4cbbb7f]

in iTunes enkele opties beschikbaar onder Geavanceerd:
[img:a8d4cbbb7f]http://img291.imageshack.us/img291/1655/itunestd0.png[/img:a8d4cbbb7f]
[img:a8d4cbbb7f]http://img291.imageshack.us/img291/itunestd0.png/1/w544.png[/img:a8d4cbbb7f]

Alle drie de opties zullen van belang zijn.

• Muziek automatisch laten beheren, maar niet in de iTunes map ? => Eerste optie aanpassen
  • Muziek in een map, maar zelf beheren ? => Tweede optie uit
  • Muziek niet in een standaard map netjes bij elkaar, en ook niet automatisch beheerd* ? => derde optie en tweede optie uit.

:innocent:

Grizz

• Beheren houdt onder andere in dat bij het toevoegen mappen op Artist > Album > nummer worden gemaakt. Maar, naar mijn mening nog belangrijker, als ik naderhand muziek aanpas (verbeterde album naam bijvoorbeeld) de mappen opnieuw worden aangepast en alles dus overal netjes up2date blijft.

Itunes zal vermoedelijk een perfect prg wezen maar wat ik doe het doet net NIET wat ik wil en dat zal vermoedelijk aan mij liggen maar bijvoorbeeld ik had op mijn HD een map daarin allemaal sub mapjes met diverse albums ik doe dan v[b:26d68058e9]oeg toe aan bibliotheek [/b:26d68058e9] en ik heb ALLES in de map muziek geselecteerd maar wat doe dan Itunes maakt allemaal submapjes en mijn gehele muziek map is naar de knoppen want hier kan ik niets meer meer (zie bijlage)

[img:26d68058e9]http://img150.imageshack.us/img150/8083/afbeelding2nd4.th.png[/img:26d68058e9]

en als dan in Itunes netjes staat ? nee want ik heb bij albums wel 10x Top 100 staan met 4 of 5 nummers per album ?
dus in Itunes ook geen overzicht meer…
Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik het beste doen als ik wil dat Itunes mijn albums beheerd ZONDER dat alles naar de knoppen word geholpen.
En hoe kan ik er voor zorgen dat een TOP100 cdrom ook in CDROM is in albums ?.
Want volgens mij sorteert Itunes op taks als pop/reggea etc etc ?? en maakt er maar wat van.

Andre
[/img]

Dan moet je voor de muziekbestanden die deel uitmaken een verzamelcd het vinkje aanzetten voor Deel van verzameling (of zoiets).

Is hier te vinden;
http://support.apple.com/kb/HT1367?viewlocale=nl_NL#section3

[quote:00bb6d795f="andre-nl"]dat zal vermoedelijk aan mij liggen [/quote:00bb6d795f] Ik weet het wel zeker. En dat leg ik verder uit in mijn volgende antwoord.

[quote:00bb6d795f=“andre-nl”]mijn gehele muziek map is naar de knoppen want hier kan ik niets meer meer (zie bijlage)[/quote:00bb6d795f]
Je vergeet hier dus volledig waar iTunes voor is. iTunes is een BEHEER programma. Het beheert de bestanden voor je, zodat jij niet meer in een 1980-achtige manier alles in mapjes hoeft te doen. Het enige wat jij hoeft te onthouden is welk liedje je wilt draaien, iTunes onthoudt wel waar het staat. Hoe iTunes die bestanden dus ordent moet je worst wezen… Die taak is niet langer jouw taak.

en als dan in Itunes netjes staat ? nee want ik heb bij albums wel 10x Top 100 staan met 4 of 5 nummers per album ?
dus in Itunes ook geen overzicht meer…[/quote]
iTunes sorteert aan de hand van ID3Tags. Als die tags bij jou dus niet kloppen, zal het hier en daar verkeerd staan. Maar Tags zijn vrij simpel aan te passen via iTunes.

[quote:00bb6d795f=“andre-nl”]Want volgens mij sorteert Itunes op taks als pop/reggea etc etc ?? en maakt er maar wat van.[/quote:00bb6d795f]
Nee, iTunes sorteert nergens op. In de library kun je zelf kiezen hoe je sorteert. Dat kan op lengte, naam, bitrate, alles. De bestanden zelf gaan op artiest, met als voorwaarde dat die artiest wel goed is opgeslagen in de ID3Tags. Dus naarmate je die tags goed invult, zullen de bestanden ook logischer geordend worden.

http://www.macupdate.com/info.php/id/18340/cog

Ik blijf problemen hebben bij het synchroniseren of overzetten van muziek, foto's en meer van van Windows<XP naar mijn iPod. Ik probeer het via ITunes, maar het lukt niet. Iemand die me kan helpen?

Je hebt een iMac, maar je iTunes draait onder Windows XP?

nee, sorry, t'is voor mn kleindochter, en die geen Mac, wel een WindowsXp Laptop .