Android device met iPhoto

Hallo mensen,

Ik heb met mijn Samsung Galaxy S II (GEEN iPhone dus!) aardig wat foto's gemaakt, en deze wil ik graag op m'n Mac zetten. Als ik hem aansluit met de usb-kabel, dan start iPhoto automatisch op, en herkent mijn telefoon, maar hij ziet geen foto's. Ik kan niks importeren. Weet iemand wat ik fout doe, want het moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Zouden de fanboys alsjeblieft de reacties over een iPhone achterwege willen laten :)

Groetjes Thijmen

Kan je de telefoon wel als opslag medium benaderen? Dus verschijnt er een icoontje op je desktop? In dat geval even handmatig vanuit je Mac naar de locatie van de foto's bladeren op de telefoon, alles selecteren en in iPhoto slepen.

Werkt fotolader niet?

Fotolader doe net als iPhoto, hij geeft wel mijn telefoon aan, maar ik krijg een lege lijst voorgeschoteld. Ik kan hem niet als opslagmedium benaderen, ik denk omdat ze op het interne geheugen staan, met een SD erin zou het moeten kunnen, maar die heb ik nog niet. Salling Media Sync, die ik voorheen gebruikte, komt niet op met het scherm van mijn telefoon...

Misschien dan toch maar een SD kaartje halen.. :cool:

Voor die paar euro voor een micro-SD-kaart kan je je zelf inderdaad een hoop tijd en gedoe besparen.

Gek genoeg werken SD-kaarten wel, interne geheugens niet.

Dit geldt ook voor Bluetooth, of je nu verzend of wilt ontvangen, vanaf telefoon of Mac, het lukt niet vanuit het interne geheugen.

Zal wel met het format te maken hebben. Ik schat zo in dat interne geheugens van telefoons een aparte format hebben. Overigens een gok van mijn kant;).

je moet je Galaxy S zichtbaar maken voor OS X, dit doe je al volgt:

instellingen / applicaties (of: toepassingen) / ontwikkeling / 'USB foutopsporing' aanvinken.

Als je 'm daarna aansluit zie je zowel het interne geheugen alsd de micro SD kaart in de Finder, en ziet iPhoto de foto's van de Galaxy S. Je kunt dan ook alles kopieren, verplaatsten e.d. via de Finder.

Achtergrond: Samsung leeft nog in een PC wereld, waardoor je dit handmatig moet aanpassen. HTC zorgt wel voor standaard OS X connectiviteit, zonder deze aanpassing.

[quote=wouwout url=http://www.onemorething.nl/community/topic/android-device-met-iphoto#post-2255393 time=1311003387]je moet je Galaxy S zichtbaar maken voor OS X, dit doe je al volgt:

instellingen / applicaties (of: toepassingen) / ontwikkeling / \'USB foutopsporing\' aanvinken.

Als je \'m daarna aansluit zie je zowel het interne geheugen alsd de micro SD kaart in de Finder, en ziet iPhoto de foto\'s van de Galaxy S. Je kunt dan ook alles kopieren, verplaatsten e.d. via de Finder.

Achtergrond: Samsung leeft nog in een PC wereld, waardoor je dit handmatig moet aanpassen. HTC zorgt wel voor standaard OS X connectiviteit, zonder deze aanpassing.[/quote]
Bedankt voor de goede uitleg! Het werkt, hoewel het wel flink zoeken is tussen de mapjes met titels als "tmp", "usbstorage" en "burstlyimagecache"...

[quote=Thijmen96 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/android-device-met-iphoto#post-2255425 time=1311006068]

Bedankt voor de goede uitleg! Het werkt, hoewel het wel flink zoeken is tussen de mapjes met titels als "tmp", "usbstorage" en "burstlyimagecache"...[/quote]

wat raar, ik zie nu ook dt iPhoto mijn Android telefoon niet meer ziet. Dat was wel zo, ik kon - net als bij een camera - op importeren klikken en alles ging vanzelf.
Lijkt pesterij van Apple richting Android.

[quote=Thijmen96 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/android-device-met-iphoto#post-2255425 time=1311006068]

Bedankt voor de goede uitleg! Het werkt, hoewel het wel flink zoeken is tussen de mapjes met titels als "tmp", "usbstorage" en "burstlyimagecache"...[/quote]

wat raar, ik zie nu ook dt iPhoto mijn Android telefoon niet meer ziet. Dat was wel zo, ik kon - net als bij een camera - op importeren klikken en alles ging vanzelf.

HERSTEL: het werkt toch, ik was vergeten de USB drive functie te bevestigen op mijn telefoon. HTC Sensation. Ik zie 'm in iPhoto (en uiteraard in de Finder)

*Schop!

Ik heb een Samsung Galaxy S3 en via Android File Transfer heb ik foto's kunnen uploaden. Niet rechtstreeks in iPhoto maar via een mapje.

Anyway... Het werkt niet meer. iPhoto geeft inderdaad aan dat het de Samsung ziet (dus er is connectie) maar Android File Transfer zegt dat er niets in aangesloten. De telefoon staat op Camera (PTP) en voor de rest gebeurt er niks.

Pesterijtje van Samsung voor het verliezen van de rechtszaak? :-)

Iemand?

Edit: Uiteraard al weer een uur zitten Googelen maar krijg niks werkend.