animated gifs

welk programma gebruik jij voor animated gifs? ik gebruik carbon gif builder maar dat is niet echt goed en je schijnt ook in photoshop te kunnen animeren, maar hoe in godsnaam?

any advise?

[b:40b841a657]butch[/b:40b841a657]

Naar een goed proggie voor dit ben ook al een tijdje opzoek, maar Butch, jouw avtar (of hoe zo'n ding dan ook heet) is wel een mooi bewegend plaatje......

Niet in Photoshop maar in het gratis bijgeleverde bonus programma ImageReady. Daar kan je van alles maken ook plaatjes slicen voor webgebruik etcetc. In je Tool pallet zit onderaan ook een knop met instant koppeling naar ImageReady. Suc6

Ik doe het met FireWorks....

ImageReady is echt dè tool om anaimatede GIFs te maken. In het animation palette nieuwe staten maken, tweenen etc. Echt te gek! Lees de manual ff of kom met wat gerichte vragen weer terug in het forum. Met een beetje basiskennis van Photoshop zal je een boel snel doorhebben. Eén tip alvast (tenminste, dat vind ik handig en overzichtelijk) maak voor elke staat in je GIF een aparte laag aan in Photoshop. Klik dan op de jump (...to ImageReady) knop en zet vervolgens elke laag in een staat aan.

Mijn TiBook ani is ook met ImageReady gemaakt. Die van Torz, iGor en Amsterdam ook, weet ik. Waarschijnlijk van nog veel meer forumleden.

Suc6 d’rmee. Veel plezier ook!

:slight_smile:

Volgens mij zijn Fireworks en Imageready hiervoor wel aan elkaar gewaagd. Zelf vind ik FW net iets lekkerder werken voor animaties.

Binnenkort krijgen jullie van mij een zelfgemaakte avtar gif zien. Nu nog ff op een goed idee komen

[quote:6c7e47d141="Castor"]Volgens mij zijn Fireworks en Imageready hiervoor wel aan elkaar gewaagd. Zelf vind ik FW net iets lekkerder werken voor animaties.[/quote:6c7e47d141]

Live and let live. Ieder zijn meug.

Om eerlijk te zijn is het een hele tijd geleden dat ik met FireWorks werkte. Voor mijn gevoel zijn de optimization tools in Photoshop optimaal maar ik weet niet wat FireWorks de laatste tijd heeft gedaan. Het is natuurlijk ook maar net wat je gewend bent…

[quote:814a1f7d01="Castor"]Volgens mij zijn Fireworks en Imageready hiervoor wel aan elkaar gewaagd. Zelf vind ik FW net iets lekkerder werken voor animaties.[/quote:814a1f7d01]

Yes, vinnik ook, maar ik ben een beetje Macromedia-verslingerd…

[quote:8dfdc258cb]maar ik ben een beetje Macromedia-verslingerd....[/quote:8dfdc258cb]

Yep… me too! Voor alle beeldbewerking en vector spul gebruik ik Adobe, maar voor web gebruik ik uitsluitend Macromedia tools.

Ik gebruik het liefst Fireworks - maakt ook gof en jpeg bestanden het kleinst (beter dan image ready)...

[quote:207cbad649="marit128"]Ik gebruik het liefst Fireworks - maakt ook gof en jpeg bestanden het kleinst (beter dan image ready)...[/quote:207cbad649]

Zoals ik eerder al zei: de laatste tijd heb ik FireWorks niet gezien maar weet je zeker dat het kleinere bestanden maakt dan IR? Zit er bijvoorbeeld weighted optimization in? Ik heb ik het verleden eens een wedstijdje gedaan met een fervent FW gebruiker en met IR kon ik de plaatjes kleiner maken. Wellicht te wijten aan zijn gebrek aan kennis over webgraph-x dus? Heb je hier meer over te zeggen? Ben benieuwd.

Ik heb trouwens ook naar je prachtige site gekeken. Errug mooi :slight_smile:

ok... thanks allemaal... ik ga idd ff dat image ready uitvogelen.. heb ik ten minste niet voor niets gekocht :) 8)

[b:dfe029102f]butch[/b:dfe029102f]