Animatie op tekening

Heeft een idee hoe ik dit kan oplossen. Voor een project ben ik aan het volgende begonnen: In illustrator maak ik een pentekening van een bos. Dit is een eerste proefversie [img:e285c92222]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11666[/img:e285c92222] Tot daar geen probleem. Maar nu is het mij bedoeling om dit "bos" een minimale animatie te geven, het eindresultaat moet de indruk geven dat de bomen en takken lichtjes bewegen door de wind. Dit zal dan geprojecteerd worden met een LCD-projector. Het probleem zit dus in deze animatie. De tekeningen in illustrator gemaakt heb ik in flash geïmporteerd maar daar lukt het niet goed om de animatie mooi te krijgen. In flash het ik te weinig mogelijkheden om de animatie goed te maken. Via Motion Tween krijg ik wel subtiele beweging maar kan ik niet vermijden dat de onderkant van de stam (die stil moet blijven staat) beweegt. Nu is mijn kennis van flash niet echt geweldig dus misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Of weet iemand een programma waar ik dit project wel tot een goed einde kan brengen? alvast bedankt.

Flash kun je mee animeren, maar After Effects is voor dit doel ook geschikt. (misschien beter)

1 tip: Als je het wilt animeren is het makkelijker om elk onderdeel in een aparte laag te zetten. Maakt niet uit met welk programma. Ik bedoel met elk onderdeel b.v. de bomen apart, de takken apart. Zo heb je meer controle op je animatie.

In Flash als je op de "Graphic" hebt doorgeklikt kies je in het submenu voor "Distort" of wellicht " Enveloppe". Als je in je Tweeing meerde Keyframes hebt aangemaakt kun je op elke Keyframe met Distort een subtiele beweging maken in een deel van een lijn of vorm.

Succes!

Je kunt ook buigende stammetjes maken met shape tweens.

bedankt voor de tips. Hiermee kan ik weer wat verder experimenteren.

[quote:a39f3eb5bd="sally"]Je kunt ook buigende stammetjes maken met shape tweens.[/quote:a39f3eb5bd] vergeet de shape hints niet voor betere controle

in principe is de animatie niet zo erg veel werk.

hier een berg aan informatie en materialen van flash in fla bestanden.
http://www.flashkit.com/index.shtml

misschien nog een tip, je zou je illustrator bestand kunne bewaren als een oudere versie van illustrator, in de meeste gevallen lukt dat wel.