Weet iemand wat voor een programma ik moet gebruiken om een soort van animatie te maken van overlappende afbeeldingen voor op mijn site
Flash.
Dat zal inderdaad Flash MX van Macromedia worden. [url]http://www.macromedia.com/software/flash/[/url]
Het is niet zo heel moeilijk om te maken, alleen moet je wel iets van Flash afweten…
Motion tween, keyframes, framescripts, ( play(); - stop(); - ... ), het gebruik van de library, dat zal je moeten kunnen hanteren.
Ik wou dit ook doen nou ik snap er geen H-O-L van...
Da's niet heel veel. Voor Flash zijn er diverse boeken die je de basisprincipes leren. Ook is er heel veel begin van Flash op het Internet te vinden (and remember, Google is your friend).
Ikzelf heb via school Flash geleerd, dus ik weet niet of een boek of Internet je helpt, het is niet uit eigen ervaring zeg maar.
[quote:703b82b9ce="WebJ"]Ikzelf heb via school Flash geleerd, dus ik weet niet of een boek of Internet je helpt, het is niet uit eigen ervaring zeg maar.[/quote:703b82b9ce]
School leert jouw niets, jij leert van school
Gewoon flash erbij pakken en gaan spelen en als je het leuk vind leer je het vanzelf.
Try and Error, maw door te prutsen leer je het.
Ja maar je moet wel gemotiveert worden als alles mislukt is er ook neit heel veel aan...
Nietwaar, dat is niet mislukken. Je hebt dan weer aan manier gevonden waardoor het niet werkt!
[quote:6c93122461="iPod Jimmy"]Ja maar je moet wel gemotiveert worden als alles mislukt is er ook neit heel veel aan...[/quote:6c93122461] Als je er geen zin in hebt lukt het niet nee, zoals met zoveel dingen. Dit doet me trouwens denken aan m'n docent multimedia die mij (en een aantal andere leerlingen) moest demotiveren en zei dat we toch echt meer voor Frans en Duits moesten doen :innocent:
Voordat -the trial and error- fase interessant wordt, moet je misschien eerst een beetje opgang zijn.. Daarvoor zitten bij Flash een aantal basic handleidingen (softwarematig bij help). Zou ik doen. Voor je het weet heb je wat getekend en een animatie gemaakt.