Ik heb een videofilm waar ik een getekend poppetje aan toe wil voegen.
Dat poppetje loopt dan bijvoorbeeld heen en weer in de video.
Het moet dus een eigen laag worden. En als het helemaal klaar is wil ik het gehele filmpje wegschrijven zodat het op internet geplaatst kan worden.
Met welk (gratis) programma kan ik dit doen? iMovie?
Gratis? Denk het niet. Maar in iMovie kan je dus niet met meerdere lagen monteren?
Wat je moet doen, is het figuurtje animeren. En dat kan met andere software en dan ervoor zorgen dat je een montage programma hebt, waarmee je die laag over de montage heen kan zetten.
Maar moet het figuurtje ook echt interactie met de video hebben? Dan wordt het alweer een ander verhaal.
Software waarme je kan animeren zijn, Flash, After Effects, 3D software, zoals Maya, Cinema 4D of 3D studio Max. Maar dat is allemaal professionele software. Wil je het 3D, dan is er Blender een gratis 3D applicatie.
Als het interactie moet hebben met de video, dan zou ik eerder voor composting software gaan om de video met de animatie goed te laten itegreren, maar ook dat is prijzig. After Effects en Nuke zijn professionele compositing programma's.
Meerdere lagen in iMovie kan ik dus niet vinden.
Verder hoeft er geen interactie te zijn tussen animatie mannetje en video.
Eigenlijk gewoon een platte laag plaatsen op de videofilm.
Heel simpel: bij een nieuwe scène trekt een wandelend/bewegend mannetje een bordje over de video waar bijvoorbeeld een tekst op staat.
Zoals titels geanimeerd worden op een film ... zoiets.