Anoniem surfen

Vroeg mij af of je ook anoniem kan surfen of via ergens via een relay-site ?

Op mijn werk wordt er een log bestand bijgehouden van het webgedrag van alle personeelsleden. Dit om te analyseren waar de bandbreedte voor gebruikt wordt.
Iedere maand wordt er een overzicht per IP-adres een gemaakt van het web-verkeer.
Op zich niets mis mee, maar kan ik vermijden dat er in de lijst té vaak “forum.macosx.nl” komt ? :?

zou dat al niet het geval zijn ??

heel erg simpel: door niet te vaak op osx.nl te komen tijdens het werk...

het bedrijf waar je werkt houdt deze logbestanden bij om te zien of er niet teveel in de baas zijn/haar tijd gesurft wordt op sites die geen bijdrage leveren aan het werk. Daar valt wat van te zeggen… Door een manier te vinden om deze logbestanden te omzeilen pleeg je in feite fraude. Dit zal je werkgeven niet weten te waarderen en een beindiging van het arbeidscontract lijkt dan een logisch gevolg.

Gewoon je surfgedrag wat aanpassen zou ik zeggen.

Ik heb er geen probleem mee dat men mijn surfgedrag analyseert, ik kan dit trouwens perfect verantwoorden in functie van de inhoud van mijn job, daar is totaal niets mis mee...

… maar ik zou gewoon willen weten of het kan :?

Ofja... Natuurlijk ook handig voor andere sites zeker? :lol:

Als je Tiger hebt kan je Safari in 'privé-modus' zetten. Er wordt dan niets bewaard van je surf gedrag, ik weet echter niet of er dan ook geen logbestanden worden aangemaakt...

Ik denk dat je werkgever slim genoeg is om die log bestanden niet te laten vullen door wat de computer van de gebruiker aan info geeft, maar door gewoon op te slaan wat er allemaal door de centrale server aan netwerkverkeer passeert. En dan maakt het niet uit of je via een relay surft, of dat Safari geen history opslaat. Want als jij je pagina een keer wil zien, passeert ie altijd langs de server van de werkgever. Het lijkt mij dus dat je er niks tegen kan doen. Het lijkt me ook heel gezond dat de werkgever precies kan zien wat er op zijn netwerk gebeurt, tenslotte kost het allemaal geld en mag de werkgever wel zien wat zijn werknemers met zijn investering uitspoken.

Overigens is dit ook precies de reden dat het niet slim is op je werk te gaan internetbankieren enzo.

Kijk eens naar [url=http://tor.eff.org/]Tor[/url].

[quote:c2e0568d4e="Jakke"]Als je Tiger hebt kan je Safari in 'privé-modus' zetten. Er wordt dan niets bewaard van je surf gedrag, ik weet echter niet of er dan ook geen logbestanden worden aangemaakt...[/quote:c2e0568d4e]

Op je computer niet, op de server wel… als ik in privé-modus werk, houdt mijn internetprovider wel degelijk bij waar ik precies heen surf.