Anti aliasing van tekst in Tiger

Sinds ik over gestapt ben op Tiger, vind ik dat de tekst op mijn computers niet scherp meer weergegeven wordt. Er lijkt een soort van rood randje aan de ene kant van de letter te ontstaan en en blauw/groenig randje aan de andere kant van de letter. Op zowel mijn iBook als mijn 17' iMac heb ik hier last van.

Ik heb al geprobeerd of de anti aliasingniveau aan te passen in het weegavepaneel van mijn systeemvoorkeuren. maar dit schijnt weinig uit te maken. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand een oplossing hiervoor?

Ik had hetzelfde probleem. Tinkertool gedownload en antialiasing helemaal uitgezet. Erg blij mee.

Wat voor videokaarten zitten in je mac en book?

Hier staat het best goed uitgelegd: [url]http://daringfireball.net/misc/2005/04/tiger_details[/url]

Dank voor de tip!

Wazig, die kleuren zou je juist niet moeten zien op een TFT.. normaal zie je die alleen met bijvoorbeeld Digital color meter (staat standaard in je hulpprogramma's)

[quote:b99625e359="LuniX"]Wat voor videokaarten zitten in je mac en book?[/quote:b99625e359]

iMac: NVIDIA GeForce4 MX met 32 mb geheugen
iBook G4: 4X-AGP ATI Mobility Radeon 9200 met 32 MB

maar aangezien dit in 10.3.9 en daarvoor niet nodig was, is het echt een tiger-iets…

Ik zet het voor TFT schermen gewoon op "best for CRT" dat vind ik veeeeeel mooier en minder kartelig dan wanneer je het op "Best for Flat panel" zet.

Dat werkt inderdaad in de meeste gevallen wel goed, maar in veel gevallen ook niet. Als je tekst scrolt in safari, lijkt die een 'rood spoor' af te geven, en als je in safari de adresbalk hebt, zie je die gekleurde anti aliasing ook weer terugkomen.

Het lijkt alsof Apple voor de helft naar de instellingen kijkt, en voor de andere helft gewoon zijn eigen zin doet.