aparte iMac X 10.2 software?

Ik heb een iMac G4 800Mhz, dvd-rom/cd-rw waarvan de orginele software (x 10.2) kwijt is geraakt. Opstarten met een gekochte X 10.2 disc of iedere andere OS X disc werkt niet.

In de readme van X 10.2 staat [quote:f22242e8fe]If you are restoring your computer’s software and your computer cam with Mac OS X v10.2 or later, follow the instructions that came with your computer to restore the software[/quote:f22242e8fe]

De instructions van de iMac vertellen me dat ik met de iMac restore cd moet opstarten, maar die heb ik dus niet meer…

Moet ik nu gaan wachten tot er een 10.3 of 10.4 te koop is voordat ik weer OS X kan gaan installeren??? :cry:

Het eerste vind ik vreemd. Ik kan m'n iMac 17" 800mhz geleverd met OS 10.2 gewoon opstarten vanaf een standaard OS 10.2 CD.

Je hem aan een andere Mac hangen met FireWire. Gewoon je iMacG4 opstarten met de T-toets in gedrukt. Dan zet je de tweede Mac aan, en die ziet hem gewoon als Harde Schijf.

En dan kun je gaan installeren.

Die restore-cd die je nu gebruikt, was die voor een andere soort Mac? Ik kon mijn restore-cd's (voor 17" iMac 800) niet gebruiken voor mijn iMac G3... Dus misschien zijn het restore-cd's voor een andere Mac... 10.2 installatie-cd's draaien wel gewoon op andere Macs, tenminste voor zover ik weet wel.

Ik gebruik niet restore cd's, maar een officiele os x 10.2 disk (los en apart gekocht dus)

Vreemd, zeker wanneer je een originele versie gekocht hebt en ik neem aan dat je, toen je die kocht gezegd hebt dat het voor een iMac G4 was...

Kun je dat wat Missundaztood aanraadt proberen?

....booten vanaf een OS 9.1 werkt vreemd genoeg ook al niet

Dat is normaal omdat een iMac 800Mhz minimaal 9.2.2 nodig heeft.

heb net even geprobeerd op te starten met de option key ingedrukt. Krijg alleen de HD te zien, de CD kan ie blijkbaar niet 'zien'

Erg vreemd allemaal, aangezien na het opstarten van HD de CD wel gewoon te zien is.