Aperture 2.1 loupe

Hallo,

Sinds enige weken gebruik ik Aperture 2.1, maar ik heb nog enkele perikelen met de loupe waar ik mee zit.

Als ik een foto (full screen) bewerk en de loupe gebruik (degene die met de muis mee beweegt, dus twee rondjes aan elkaar zeg maar) en de loupe instel op 100% werkt alles goed. Zodra ik de loupe uitdoe, wat bewerkingen maak en vervolgens weer de loupe gebruik, dan is de instelling van het zoomniveau opeens anders (altijd verder ingezoomd, het niveau van inzoomen lijkt samen te hangen met hoe lang ik de loupe niet gebruik/hoeveel bewerkingen ik maak). Dit is dan vervolgens te veranderen in het ctrl-klik-menu met “increase diameter” of “decrease diameter”, maar niet meteen terug naar 100%.

Vraag 1: Is er een sneltoets om meteen naar 100% te gaan? De andere manier om het zoomniveau terug te krijgen op 100% is om de loupe eerst los te maken van de muis, waarop in de loupe een pulldown menu verschijnt waar je het zoomniveau op 100% kunt instellen, waarna je de loupe weer aan de muis kunt linken. Dit is echter niet zo’n handige manier.

Vraag 2: doe ik iets anders verkeerd waardoor het zoomniveau van de loupe veranderd tijdens het niet gebruiken daarvan. Ik gebruik eigenlijk geen toets(combinaties) in Aperture, dus daaraan zou het niet kunnen liggen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Laurens

Niemand?