aperture 3 tethering

Hoi iedereen,

ik ben sinds vandaag in het bezit van een Canon 1000D, nu wou ik in Aperture 3 de tethering optie gebruiken, maar er komt steeds op dat hij geen camera kan vinden (terwijl hij deze wel vindt om bv. foto's te importeren.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

groeten,

neaera

Ik dacht te weten dat niet alle toestellen ondersteun worden; ik heb zelf een Canon 350D en deze werkt er goed met samen. je kan de ondersteunde modellen terug vinden op de apple website

grts
Tom

Ik heb een Nikon D80 die volgens de site ondersteund wordt voor tethering. Helaas ook bij mij zonder resultaat. Ik ga eens verder speuren op het net.

Gevonden voor mijn Nikon: In de instellingen je camera op USB/PTP instellen i.p.v.op mass storage (dat is dus je gewone DS Card). Ik neem aan dat op je Canon ook een dergelijke instelling in je set-up van de camera zit.

Ik was even zo naief te denken dat je dan een live view van de camera op je iMac zou krijgen, maar dat is helaas niet zo.

Succes!

Niet mogelijk...
Heeft te maken met het feit dat Canon wijzigingen heeft aangebracht in de manier waarop getethered moet worden bij Canon. Zo'n beetje alle camera's vanaf maart 2008 ofzo worden niet meer ondersteund.

Slechte zaak dat wel. Apple wil niet naar de SDK van Canon kijken :(

Wat je wel kunt doen is een smart map aanmaken om zo tether te simuleren.