Aperture op een iMac G5 2,3 Ghz

Heeft er al iemand ervaring met het werken met Aperture van Apple op een iMac G5 2,3 Ghz. Gaat dit lekker of is de hardware net aan de maat? Ik overweg namelijk een iMac G5 aan te schaffen (kostenplaatje gunstiger dan voor een PowerMac G5 DualCore incl beeldscherm)

Groet, Marc

imac 2,3 ghz?? 2,1 denk dat je bedoelt. Het gaat wel maar gigantisch snel zal het niet zijn. Je kunt dit volgens mij ook gewoon lezen op de apple site

Ik heb een iMac G5 1,8 GHz en 1GB ram en ik moet zeggen dat het wel goed gaat tegen redelijke goede snelheid. Dus de 2,1 Ghz zal zeker niet trager gaan alleen zou ik nog 512MB ram bijsteken zodat je 1GB hebt (512MB is wat magertjes voor foto- en videobewerking). 1 Gigabyte is namelijk de dag van vandaag aan te raden als je alles vlotjes wil laten verlopen bij het werken met toch wat zwaardere programma's en zeker als je die ook door elkaar wil gaan gebruiken.

heb het hier in gebruik op een PowerBook 1.67 Ghz en moet zeggen dat de snelheid alles meevalt. Ik denk dat het sleutelwoord (zoals altijd) gewoon veel RAM is. Ik heb 1.5 Gb. Gebruik het in combinatie met een Canon EOS 1Ds MKII, dat is 16 MP, dus allejezus grote RAW files :)

Maar gaat dus best goed. Moet wel zeggen, gebruik het hier op 2 displays en dat is wel aan te raden vind ik. Of een dikke dikke monitor hebben.

Is inderdaad een 2,1 Ghz machine. Al die cijfertjes ook... (de Dualcore G5 is 2,3 Ghz) Heb natuurlijk al veel informatie bijelkaar gesnuffeld om te lezen, maar het gaat vooral om praktijk-ervaring van feitelijke gebruikers. Voorzover bedankt alvast voor de reacties tot nu

Groet, Marc

Heb er nog geen ervaring mee maar snelheidsbeleving is relatief. Het kan zijn dat ik 't op een PM G5 2.3 Dual met 2,5GB geheugen als traag en stroperig ervaar terwijl een ander het op een PowerBook G4 rap vindt draaien.

ik heb één van de eerste imac 20 inch 1,8 met 2 hig. maar ik kan mijn aperture er niet op draaien. De videokaart is te zwak. Toen ik mijn dealer vroeg wat ik daaraan kon doen dan vertelde hij me: niets.

Weet er iemand wel raad??? ik kan de videokaart niet vervangen vertelde men me.
Dat vind ik wel een beetje raar… stel dat die stuk is??? moet dan het ganse moederbord eruit???

iMac G5 revb, 2Ghz, 1GB, Ati 128mb Werkt hier gewoon, weliswaar iets trager dan op een Dual 2,5 Ghz of zo, maar het werkt.