Aplle mailbox per ongeluk gedelete

Ik heb een groot probleem. Ik heb per ongeluk een POPbox gedelete in Apple Mail. Ik dacht dat ik alleen de instellingen kon deleten en dat de mail bleef staan, maar nu kom ik erachter dat de *.mbox files ook gewoon weggegooid worden (dit in tegenstelling tot windows).

Kan dit nog ge-undelete worden???

Voor de duidelijkheid: Dit is een iMac van een klant, waar (uiteraard....) geen Time Machine back-up van is...

TimeMachine zal je waarschijnlijk niet hebben zoals ik uit je verhaal begrijp. Niets toevallig in de prullenbak terrecht gekomen?

Hoi Jeroen,

Nee, was dat maar waar.

Heb nu een testje gedaan met Boomerang Data Recovery, maar die ziet ook niks. Knap vervelend!

Da's inderdaad erg vervelend zeg... Dit is me zelf met m'n eigen iMac ooit overkomen... Gelukkig had ik dáár wel een back-up voorhanden. Maar dat is dan ook de enige manier om iets uit te richten... Om de een of andere reden zet Mail zulke dingen niet in de prullenbak maar verwijdert ze permanent. Ik heb nog wel een tip voor je om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen: maak een lokale mailbox aan waar je de berichten in zet, en ga daarná expirimenteren met manierien om instellingen te wijzigen. De mailboxen die niet uitdrukkelijk lokaal zijn, zijn gekoppeld aan de accounts die geïnstalleerd...

Dank voor de tip. Helaas heb ik er nu ff niet zoveel aan.

Ik lees op internet trouwens wel dat ik niet de eerste ben. Tot nu toe lees ik alleen oplossing over undelete tools. Ik zal deze iig allemaal uitproberen en dit op dit forum laten weten of het werkt. Als er nog iemand een ingeving heeft, houd ik me van harte aanbevolen!

Hij zal de laatst ontvangen mails nog wel van de server halen, maar je bent je archief waarschijnlijk kwijt.

Ja, klopt inderdaad. Maar de mail van afgelopen twee jaar (ingekomen en uitgaand) niet meer...

Probeer het eens met [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/211375]DataRecovery II[/url] Daar heb ik goede (betere?) ervaringen mee om bestanden terug te halen. Probeer alleen zo min mogelijk op de betreffende HD te doen (inclusief herstarten ivm met de OSX VM file) want elke handeling verminderd de kans op recovery...

In het ergste geval staat er als het goed is op je reparatie bon voor de klant iets op als "niet verantwoordelijk voor dataverlies" ? Anders ben je behoorlijk de lul wel ja :P

Probeer iets van datarecovery eens, of vraag de klant of het belangrijk was !

Ik heb met DataRecovery II de bestanden weer terug kunnen toveren! Dank voor het meedenken allemaal.

Je had blijkbaar meer geluk dan ik. Ik heb ooit eens per ongeluk een schijf gewist en DataRecovery heeft mij toen slechts een heel klein beetje geholpen. Het meeste was ik kwijt.