Hallo, wanneer ik op de iPad inlog in iCloud zie ik de contacten app niet staan. Wanneer ik op de iMac inlog op iCloud zie ik de contacten app WEL staan. Is het normaal dat ik dat niet zie op iCloud bij inloggen via de iPad??
Nee. Op een iPad heb je ook een Contacten app.
Op de iPad heb ik uiteraard ook de contacten app. Maar wanneer je inlogt met de iPad op iCloud dan zie je in iCloud in het overzicht de contacten app niet staan. Bij inloggen met de iMac op iCloud zie je wel de contacten app staan in het overzicht. En dat vind ik wel raar.
Staat Contacten aan in de voorkeuren van iCloud op je iPad?:
Instellingen > iCloud (bovenste item) > iCloud > Apps die iCloud gebruiken
Ja hoor, deze staan aan…Heb je zelf al eens gecontroleerd of dat bij u zo is dat je geen contacten app hebt als je inlogt bij iCloud.com via je iPhone of iPad? Waarschijnlijk zal je daar ook geen contacten app zien staan…
Je kijkt hier op de instellingen op je mac. Maar log eens in op www.icloud.com! Daar zie je de contacten app staan. Log dan eens in op www.icloud.com via je iPhone of iPad en dan zal je de contacten app NIET zien staan. En dat vind ik wel vervelend…
Maar een echt probleem heb je niet.
Neen dat is waar maar als je enkel maar een iPad hebt zie je toch geen overzicht op iCloud.com zoals je dat op de mac (als je die gebruikt om in te loggen) wel hebt.
… dan heb je dus geen Mac, en ook geen probleem.