App of extensie om te bellen vanaf browser?

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wat voor app of extensie jullie gebruiken/aanraden om “click to call” te activeren? Dus als ik een nummer op een website klik vanaf mijn Macbook, dat dit nummer dan vanaf mijn iPhone gebeld wordt?

Dat heet Continuïteit en zit standaard op je Mac/iPhone:

Beste @Night

Dit werkt inderdaad, dit stond uit op mijn iPhone…bedankt!

Wel jammer dat het niet altijd werkt, want het werkt alleen als er ook daadwerkelijk een hyperlink naar het telefoonnummer staat.

Op dit nummer kun je bijvoorbeeld niet klikken:

Terwijl je op dit nummer wel kunt klikken, dan werkt het prima:

Maar goed, ben allang blij dat dit mogelijk is :slight_smile:

Wat gebeurd er bij jou als je het nummer selecteert? Bij mij dit (in Safari):

Ja gek genoeg niks, daar hoopte ik indd ook op:

Screenshot 2023-07-10 at 15.58.29

Moet er wel bij vermelden dat Google Chrome mijn vaste browser is. Heb het net getest in Safari, daar kwam het eerst wel tevoorschijn en toen verdween het. Na een paar keer klikken kwam het weer terug. Maar goed, wellicht is er een addon voor Google Chrome?

En het ligt verder niet aan je iPhone, maar aan de makers van de site. Die hebben het telefoonnummer als gewone tekst ipv telefoonnummer geplaatst.

Verder scheelt het of je met je rechtermuis op een telefoonnummer klikt of op het link icoontje achter de selectie (Screenshot 2023-07-10 at 17.37.53)

Screenshot 2023-07-10 at 17.37.32

En het ligt verder niet aan je iPhone, maar aan de makers van de site. Die hebben het telefoonnummer als gewone tekst ipv telefoonnummer geplaatst.

Maar blijkbaar ook aan de browser die je gebruikt, met Chrome en Firefox werkt het niet. Misschien alleen met Safari.

…en of je iPhone verbonden is met je Mac.

Dat klopt allemaal, het ligt voornamelijk aan de makers van de website indd. Maar goed, het werkt iig dus bedankt allemaal voor de hulp wederom!