App REMOTE werkt niet

Op 'n PC met Windows 7 staat de laatste versie van iTunes en 100-en CD's. Ik wil de PC via een DAC [van NAD] aansluiten aan m'n geluidsinstallatie elders in het huis en via Wifi en de App Remote op m'n iPad iTunes besturen.
Ik heb van KPN 'Alles in één', dwz "internet, bellen en TV" en daartoe een Experia Box als modem van KPN gekregen.
In iTunes schakelde ik "thuisdeling" in.
Volgens de leverancier van mijn DAC [digital analog converter zou het nu moeten werken, maar er gebeurt...nix.
Men zegt dat het met de Experia Box te maken heeft.
Maar wat?
En: is er iets aan te doen?

Werkt het wel als je het vanuit iTunes via AirPlay naar je stereo stuurt? Als dat namelijk niet werkt, dan ligt het (anders dan je titel doet suggereren) niet (alleen) aan Ramote.app...

Je moet wel zorgen dat de iPad op hetzelfde netwerk zit als je PC en dat de PC zo staat ingesteld dat hij het geluid van iTunes naar de DAC stuurt.

Voor vragen over de instellingen van je PC denk ik dat je beter op een PC-forum als Tweakers.net terecht kan.

Waarschijnlijk is het een firewall die de communicatie tegenhoud. Je kunt kijken of het tijdelijk uitzetten van de firewall helpt. Let op dat virusscanners soms ook ingebouwde firewalls hebben, dus die eventueel ook tijdelijk uitzetten.

Mocht de Remote app werken met de firewall uitgeschakeld, dan kun je proberen om de poorten 3689 en 5353 te openen alvorens de firewall weer aan te zetten.

Dank voor jullie beider reacties.
Ik sprak er vanmiddag a.d.h. van jullie bijdragen over met een familielid, die na enig zoeken een 'Vinkje' plaatste en... 't werkt.
Dat ging op m'n PC zó:
> Configuratiescherm
> Netwerkcentrum
> Een thuisgroep en opties voor delen selecteren
[Instellingen voor thuisgroep wijzigen]
- Aanvinken: [V] Mijn afbeeldingen, muziek en video’s naar alle apparaten op mijn thuisnetwerk streamen

Als ik nu op m’n iPad REMOTE start wordt er gelijk gelinkt met m’n iTunes bibliotheek, die ik vanaf m’n iPad kan ‘besturen’.
Met de DAC kan ik nu ‘afspelen’ op de geluidsinstallatie.
M.a.w.: opgelost, zo lijkt 't.
Mvg,
josgpn