Apparaatje voor 1 Ethernet kabel te splitsen naar 2 Mac's

Zoals de titel zegt ik zoek iets waarmee we (tijdelijk) 1 ethernet kabel naar 2 pc's/mac's kunnen splitsen. kan dit zelfs? dit doen we namelijk omdat er geen wi-fi acces is en we geen nieuwe kabel willen trekken...

Waar gaat die kabel heen dan? Iets meer info over je netwerk aub.

Maar in de meeste gevallen kan het gewoon met een routertje.

we hebben 1 kabel die al in 1 pc zit, geen router, geen netwerk, we willen het internet op 2 pc hebben maar we hebben maar 1 kabel daar:)

Je kunt gewoon splitter kopen bij de hema voor nog geen 3 euro...

Koop een [url=http://azerty.nl/8-140-7753/gs605.html]switch[/url] met 2 kabels. Klaar is kees :)

[quote:9f9bd99007="Thijs van Tol"]Je kunt gewoon splitter kopen bij de hema voor nog geen 3 euro...[/quote:9f9bd99007]Niet iedereen heeft verstand van netwerken dus ga geen onzin roepen.

Wat de TS nodig heeft is een ethernetswitch, welke bij iedere computerzaak te koop is. :slight_smile:

[quote:0112a44858="Tomaat"]Niet iedereen heeft verstand van netwerken dus ga geen onzin roepen.

Wat de TS nodig heeft is een ethernetswitch, welke bij iedere computerzaak te koop is. :)[/quote:0112a44858]
Wat is een Ethernet Switch? klik

Als er een Mac bij zit, kun je het internet via de ingebouwde AirPort draadloos maken, en die vervolgens door de andere Mac/pc laten oppikken. Geen draadje, geen switch nodig...

Dan moet de Mac aan staan wil je op de andere PC/Mac verbinding willen hebben. Niet echt een handige oplossing.

Waarom niet? Een computer heb je niet om een enkel uit te hebben staan, neem ik aan?!

[quote:3fb5e473eb="Oppie"]Waarom niet? Een computer heb je niet om een enkel uit te hebben staan, neem ik aan?![/quote:3fb5e473eb] Maak jij dan op elke seconde van de dag koffie met je koffiemachine? staat je wasmachine continu te draaien? zijn al je lampen continu aan? staat je scanner continu te printen? staat je printer continu te printen?

Komaan, even geen zever :wink:

het is wel een mooie oplossing maar de comp moet altijd aanstaan,
volgens de normen van de klimaatwijziging is dit niet altijd even verstandig :wink:
Overigens geeft het delen via ad-hoc ook wel enkele problemen met zich teweeg…

Jelle,

[quote:70e03fd423="Tom Lemaire"]Zoals de titel zegt ik zoek iets waarmee we (tijdelijk) 1 ethernet kabel naar 2 pc's/mac's kunnen splitsen. kan dit zelfs? dit doen we namelijk omdat er geen wi-fi acces is en we geen nieuwe kabel willen trekken...[/quote:70e03fd423] Een router of een hub kan je hier voor gebruiken, als je een router koopt die ook nog eens draadloos gebruikt kan worden is het helemaal makkelijk.

De router aansluiten via de kabel eventueel de pc/mac die nu bedraad is ook bedraden immers je router ligt daar al en de andere draadloos.

succes er mee.

Je zevert zelf Jello! Er zijn ook mensen die gewoon werken op die computer, en dus meerdere mensen die op de verschillende computers werken. Vooral op kantoren/bedrijven heb je nog wel eens dat er meer dan één computer aan staat... raar hè...?!

En er zijn geen problemen met internet-delen. Ja, hier op het forum, maar daar bestaat natuurlijk [i:acbf22dcce]elk[/i:acbf22dcce] probleem!

Aks het om een tijdelijke oplossing gaat zou ik ook gewoon een adhoc netwerk opzetten (werkt prima zonder problemen...) Mocht het aan staan van de mac een probleem zijn, dan gewoon even een Switch kopen...

Zolang de computer over een AirPort-kaart beschikt.....waarom niet

1.	Open Systeemvoorkeuren en klik op 'Delen'. Klik vervolgens op 'Internet'.
2.	Kies een netwerkpoort uit het venstermenu 'Deel de verbinding via'.
3.	Selecteer 'Ingebouwd Ethernet' of 'AirPort', afhankelijk van de computers die de internetverbinding moeten delen.
4.	Om uw internetverbinding te kunnen delen en om computers die op uw internetverbinding zijn aangesloten op het web te laten surfen, moet u ook 'Persoonlijke webserver' inschakelen in het tabblad 'Voorzieningen' in het systeemvoorkeurenpaneel 'Delen'.</p>

[quote:9c0369bb41="Oppie"]Je zevert zelf Jello! Er zijn ook mensen die gewoon werken op die computer, en dus meerdere mensen die op de verschillende computers werken. Vooral op kantoren/bedrijven heb je nog wel eens dat er meer dan één computer aan staat... raar hè...?!

En er zijn geen problemen met internet-delen. Ja, hier op het forum, maar daar bestaat natuurlijk [i:9c0369bb41]elk[/i:9c0369bb41] probleem![/quote:9c0369bb41]
En als de Mac nou van z’n vader is die overdag werkt…? Niet in elke situatie is ad-hoc ideaal.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij [b:393712b157]moet[/b:393712b157] je een router kopen omdat je een router nodig hebt om de switch te laten werken. Als je al een router hebt dan pas kun je je netwerk uitbreiden met een switch.

[quote:f764ac2697="Tomaat"][quote:f764ac2697="Thijs van Tol"]Je kunt gewoon splitter kopen bij de hema voor nog geen 3 euro...[/quote:f764ac2697]Niet iedereen heeft verstand van netwerken dus ga geen onzin roepen.[/quote:f764ac2697]

Ik begrijp je reactie niet helemaal? Ik heb hier een ethernet splitter en ziet er net zo uit als onderstaande foto:

[img:f764ac2697]http://www2.hku.nl/~thijs6/Noordwijk/ebest24b273em.jpg[/img:f764ac2697]

[quote:1239ac9708="RowanW"]En als de Mac nou van z'n vader is die overdag werkt...? Niet in elke situatie is ad-hoc ideaal.[/quote:1239ac9708] Neeeeeee, dat weet ik!!!!!!! Het is een optie, een mogelijkheid; het is TS of het voor hem een goede oplossing is....

Pfffffff…

BTW: het is eigenlijk geen ad-hoc netwerk, want dat is de Windows equalivent van een computer-naar-computer netwerk.

Ik heb het even nagezocht omdat ik niet zeker was. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat je minimaal 1 router nodig hebt. En wel om de verbinding tussen je Local Area Network (LAN) en het Internet (WAN) te maken.

[quote:b18ffbd50a]Routers for home networks (often called broadband routers) also can join multiple networks. These routers are designed specifically to join the home (LAN) to the Internet (WAN) for the purpose of Internet connection sharing. In contrast, neither hubs nor switches are capable of joining multiple networks or sharing an Internet connection.

Bron: http://compnetworking.about.com/od/homenetworkhardware/f/routervsswitch.htm[/quote:b18ffbd50a]