Appbibliotheek maakt er een puinhoop van

Vlak na de update tot 14.5 begon mijn iPhone 7 vreemd te doen. De appbibliotheek werkte niet meer goed. Regelmatig waren er veel apps uit de bibliotheek verdwenen. Opnieuw opstarten van de iPhone hielp wel, althans soms, maar was wel op zich zelf een drama. Je was dan zeker een half uur bezig met wifi en data weer aan de praat te krijgen. De simcard werd niet gevonden en wifi schakelde zich meteen weer uit nadat ik het ingeschakeld had. Dat begon mijn aardig te vervelen, omdat ik er van uit ging dat het aan de iPhone 7 laag heb ik de knoop doorgehakt en een nieuwe iPhone 11 gekocht. Maar nu, vandaag voor het eerst begint het gedoe met de appbibliotheek weer opnieuw ook op deze iPhone. Veel rubrieken zijn zo goed als leeg, er zitten in elk geval geen mappen in. Zowat alles word in de rubriek “Anders” gepropt. Daar zitten dan nu ook over 135 apps in. Het wordt dus gewoon niet meer goed gesorteerd. Opnieuw opstarten heb ik nu 3 keer gedaan zonder resultaat.
Hebben meer mensen hier last van of beter nog, heeft iemand een oplossing voor dit verschijnsel?

Alle stappen al geprobeerd?

Ja, behalve " reset all settings" en dat doe ik ook liever niet. Ik kan de bibliotheek ook gewoon benaderen, alleen de indeling klopt van geen kant meer. Reis apps, gezondheid apps, Social apps zitten niet in hun rubriek maar in de rubriek Anders, daar zitten nu 135 apps in.

Dat wordt dan 135x stap 2:

Dank je voor de info. Nee dat gaat ik niet doen, heb voor de rest alles probeert wat in het artikel staat inclusief de tips in de reacties op het artikel, heeft niets geholpen.
Maar goed het schijnt een bekende bug te zijn en heeft dus niets met mijn iPhone te maken.
Ik wacht wel gewoon geduldig af tot het vanzelf opgelost is.

Je kan als test kijken of als je 1 app verwijdert en opnieuw installeert, deze wel op de goede plek terecht komt.

Wou ik net gaan uitproberen en wat denk je, alles is weer zoals het hoort. Vanzelf, wordt ook in de reacties op het artikel aangegeven, dat het na een tijdje vanzelf weer goed komt.
Bij sommigen althans.
Wat mij wel verbaast, is dat het al lijkt voor te komen sinds 14.1 en we zitten nu op 14.6, je zou toch denken dat het dan langzaam aan wel opgelost is door Apple.

Is dat handig, die ‘Appbibliotheek’?

1 like

Ik vind van wel, niet omdat ik ze zo veel gebruik, maar alleen al om het feit dat ik niet alles wat ik heb op de desktop hoef te zetten. Ik hou het graag een beetje opgeruimd en netjes. Had jarenlang Android en heb nooit begrepen waarom iOS geen App drawer had, op je Apple computer zet je toch ook niet alle programma’s op je desktop.
Ben blij dat ze met iOS 15 de App bibliotheek ook op de iPad uitbrengen.

1 like