Apple 1710 monitor

Ik zet het maar even hier bij Classic neer, omdat het niet in 'huidige en toekomstige hardware' thuishoort...

Ik heb nog een AppleVision 1710-monitor staan die ik wel eens op mijn nieuwe iBook wilde gebruiken. Apple-naar-VGA-connector gekocht en aangesloten. Hij werkt goed, maar een vreemd probleem (wat ik ook al had toen de 1710 op de PowerPC 4400 aangesloten stond, herinnerde ik me ineens):

Eerst is het beeld gewoon helder, gewoon goed. Per ongeluk veranderde ik in het On Screen Display van de monitor de kleurtemperatuur-instelling, en toen werd de monitor een stuk donkerder. Ik kon het met geen mogelijkheid resetten, behalve door een andere resolutie te kiezen.

Er zijn nu resoluties waar het beeld helder is, en waar het beeld donkerder is. Heel vreemd, ik wil graag alle resoluties gewoon weer helder hebben. Maar mijn iBook heeft geen ADB en ik kan nergens het AppleVision Control Panel downloaden voor Mac OS 9, dus ik kan de mac niet met de monitor laten communiceren. Op het moment kan ik mijn 4400 ook niet gebruiken, omdat ik mijn ADB-toetsenbord en -muis uitgeleend heb.

Iemand een idee of ervaring met de AppleVision 1710 monitor? Kan ik de monitor ergens hardwarematig resetten? Ik heb al gegoogled maar niks kunnen vinden hierover. Iedereen bedankt voor de research!

Van iemand van Klokhuis al eens te horen gekregen dat de 1710 structureel slecht is. En 't is ondertussen ook niet meer de jongste. Ik kijk zelf ook tegen een 9 jaar oud scherm aan, maar op een bepaald moment is-ie toch echt opgebrand. Succes verder.

Dat klopt, het zijn erg gevoelige monitoren en na een verhuizing kunnen ze dan ook zomaar kapot gaan. Maar ik dacht ik post het toch even, misschien zijn er meer mensen die deze monitor nog met succes gebruiken.

Had zo'n AppleVision 1710 met luidsprekers. Maar vorig jaar begon hij zijn kuren te krijgen. Soms een erg vervormd beeld. (Links en rechts een banaanvormig stuk zwart) En nu krijg ik nog beeld voor 10 seconden en dan wordt alles zwart. Ik denk dat ik het mag vergeten.

Tsja, ik heb 7 jaar lang mogen genieten van AV1710 met zijn haarscherpe beeld. Erg jammer dat deze de geest begaf. Maar ja goed, ik weet niet of 7 jaar lang is of kort. Maar bij mij was het doorgebrand. (stonk behoorlijk en op geg moment kwam er geen beeld meer en zag rook uit komen) Ik zou gewoon 1 a 2 resoluties gebruiken en dan juiste gamma instellen. Wel vreemd, hij is denk ik toch bijna aan eind van zijn latijn, alvast sparen dus voor apple studio display.