Apple 53C875 Card

Vandaag een Apple 53C875 Card (ATTO PSC) SCSI kaart in mijn G4 met 10.3.6 erin gezet. Deze kaart komt uit een G3 233 Mhz. De kaart is dus op redelijke leeftijd. Maar alles werkt naar behoren en de DLT7000 doet zijn werk goed. Alleen.... hij wil niet meer in slaapstand komen als ik op de power-knop druk. Nu kan ik me voorstellen dat de scsi kaart de mac wakker wil houden, maar weet iemand hoe ik die kaart wijs kan maken dat hij ook in slaapstand moet komen. Of wordt het toch maar een wat recentere kaart kopen? Het enige wat scsi is, is de DLT-drive.

heb je apparaten aan je scsi hangen, haal die er eerst af. Ik heb hetzelfde met mijn usb gehad. als ik er een bepaald apparaat aan hing wou de computer niet meer slapen.

sx.

wtr

heb je al bij Energy Saver gekeken en dan naar Options en dan Allow power button to sleep computer aangevinkt?

De optie 'allow power button to sleep computer' is aangevinkt. Er zijn geen apparaten aangesloten op de scsi kaart. Op het moment dat er op de powerknop wordt gedrukt, gaat het beeldscherm uit, en voor de rest gebeurd er niets. Het lichtje in de knop blijft gewoon branden, ipv langzaam uit en aan.

Voordat de scsi kaart erin ging werkte de ‘sleep-button’ gewoon goed…