Apple airport station.

Hoi, Ik ben een 3/4 jaar geleden begonnen met een Apple iMac g4 daarna kwam snel de iPod en de Power Mac g4 en niet te vergeten het airport station. Bij het de winkel hebben ze gezegd dat het mogelijk is via een andere computer (windows - mac ) in te loggen op je mac mits die verbonden is met internet en op een account staat. Je kan dan volgen de winkel de softwarebestanden die op je bureaublad staan downloaden. Hoe je dit moet doen is nog steeds een vraag en voor iemand anders een weet.

:apple:  :apple:  :finderoud:  :finderoud:  :apple:  :apple: [b:e17c3ec7b1][/b:e17c3ec7b1][color=green:e17c3ec7b1][/color:e17c3ec7b1][size=12:e17c3ec7b1][/size:e17c3ec7b1]</p>

Nogal onduidelijke vraag. In de eerste plaats is software onder windows en MacOSX niet uitwisselbaar en aan downloaden vanaf je bureaublad heb je dus niets. Vanaf windows op en Mac inloggen of andersom, wat bedoel je daar mee? Bestanden delen, ja dat kan, maar inloggen... er bestaat remote desktop voor Mac maar dat werkt niet voor combinatie Mac - Windows. Met een .Mac account kun je vanaf je iDisk bestanden overzetten via internet. Op een eigen ethernet netwerkje (bedraad en draadloos) is dat ook simpel mogelijk tussen windows PC's en Macs. Maar formuleer je vraag wat concreter om een beter antwoord te krijgen.

Ok ik begrijp dat de vraag erg onduidelijk is maar even heel simpel gezegd:

Het is mogelijk om via je windows/mac computer bestanden te downloaden via internet van je bureaublad.

Maar hoe?

:apple: :apple: :finderoud: :apple: :apple:

Wat bedoel je precies met "via internet"

[quote:3a86081781="Jessie"]Het is mogelijk om via je windows/mac computer bestanden te downloaden via internet van je bureaublad. :apple: :apple: :finderoud: :apple: :apple:[/quote:3a86081781] Wie zegt dit? De winkel?

We snappen ook nog steeds niet helemaal wat je bedoeld.
Er zijn programma’s waarbij je de desktop van een computer kunt benaderen die elders staat, maar dit is niet standaard geïmplementeerd in OSX en heeft ook niets met je Airport-station te maken.

Heb je zelf een Windows-computer in je netwerk staan?
Dan is het delen van bestanden eenvoudig. Kijk even in ‘Help’ van je Mac, dan ben je zo klaar.

Of wil je bestanden van een windows-computer ‘downloaden’ die ergens anders staat?
Dan is het simpelweg versturen per e-mail ook een optie.

een optie zou zijn met het programma timbuktu. Je kunt dan je desktop via een interverbinding op afstand zien. Verder kun je dan ook dingen downloaden en heel je computer op afstand bedienen.

sccs

:mrgreen:

. Je kunt ermee naar huis bellen Met behulp van de PPP-inbelfunctie van AirPort Extreme kun je een cruciale draadloze verbinding tot stand brengen: die met je eigen Macintosh thuis. Dankzij verbindingsopties als ADSL, kabel en Ethernet kun je vanaf je werk of als je onderweg bent verbinding maken met de 56K V.90-modem van je AirPort Extreme-basisstation thuis. Heb je een document nodig dat op het bureaublad van je Mac thuis staat? Geen zorgen. Mits je Mac aanstaat en verbonden is met het internet via het AirPort Extreme-basisstation en een breedbandverbinding, kun je het document gewoon van de computer downloaden. Je hebt daarbij trouwens niet alleen toegang tot je eigen computer, maar ook tot alle computers die er draadloos mee verbonden zijn, waar ter wereld je je ook bevindt

Dit bedoelde ik.

Nu is duidelijk wat je bedoelt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want mijn basisstation heeft geen modem, maar misschien iemand anders op het forum. Succes. Overigens, wanneer je een airport extreme basisstation hebt gekocht en geregistreerd kun je ook bellen: Apple heeft een speciale helpdesk voor airport, het telefoonnummer is 020-3469163

Als je je mac thuis hebt aanstaan en filesharing is actief, kan je van een andere mac inloggen op je thuismac door bij 'Connect to server' je thuis ip in te vullen. Je logt dan in met je naam en wachtwoord, waarna je thuismac op je bureaublad mount. Hoe dit werkt als je meerdere computers thuis aan het netwerk hebt hangen weet ik niet, ik heb in mijn router de DMZ host zo ingesteld dat alle verkeer naar mijn 'hoofd' comp. gaat, en dat is dan ook degene die ik op afstand kan mounten.

[mod:1bf05ffa22="Urbin"]Verplaatst uit Software.[/mod:1bf05ffa22]

Flipstra, even een vraagje. Voor datgene wat jij beschrijft hoef je toch niet in te bellen op je airport station. Dat gaat gewoon via elke internet aansluiting c.q. tcp/ip. Vooropgesteld dat je een vast ip adres hebt. Daarom begreep ik de vraag waarmee deze draad begon ook al niet.

nee, ik begreep de vraag ook niet helemaal, maar als hij gewoon bestanden van z'n thuiscomputer wil d/l vanaf een andere locatie is dit een optie.