Apple Arcade na twee jaar: van lelijk eendje naar gouden deal

Apple Arcade is nu bijna twee jaar beschikbaar en de 200 games voorbij. Hoog tijd om de balans op te maken.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Heldere analyse!!

Ik had er 2 jaar geleden wel naar gekeken maar toen was het niet veel maar die games die op andere diensten veel geld kosten zijn best interessant…toch eens kijken

Echte fanaten spreekt dit soort spellen minder aan, maar er is alsnog een enorme groep casual gamers.

Anderzijds hebben die al de grootste keuze ooit in de App Store.

Leuk dat je 200 games in Arcade kunt spelen maar de opzet van veel spellen is hetzelfde. Van sommige spellen is me sowieso niet duidelijk wat er nou zo leuk aan is.

Voor de zoveelste uitvoering van Angry Birds hoef je ook niet naar Arcade.

Ik was benieuwd naar de echte oude arcade / speelhal spellen, maar daarvoor moet je een apart / extra maandabonnement afsluiten :roll_eyes: Juist deze klassiekers zouden er gratis bij moeten zitten, imho.

Om het definitief te vergallen, bleek de Xbox-controller die ik speciaal voor Arcade op de Apple TV gekocht had, niet te werken, omdat dit blijkbaar een nieuwere versie is. (Die al een jaar uit is…) Bijzonder, want op de doos staat ‘iOS compatible’.