Apple Bandai Pippin

Heeft iemand hier uberhaupt een Pippin. Ik ben namelijk erg benieuwd wat mensen van het systeem vinden. Ik weet alleen dat voor een systeem je zo'n 200 euro kwijt bent en dat ook games niet goedkoop zijn en dat het een soort mac-lite was. Dus als iemand er hier een jaar of zeven terug er een gekocht heeft, zou ik graag willen weten wat de ervaringen er mee zijn.

Kan me toch niet aan het idee onttrekken dat Pippin nooit verkocht is geweest. Het was een prototype van een spelcomputer en dat is het ook gebleven.

Nah, zit ik er toch een klein beetje naast. Het ding is in Amerika toch even verkocht geweest, maar niet onder de naam Apple, maar als Bandai en in Japan als Atmark.

Zo leer je nog eens wat. Het apparaat kostte zo’n 600 dollar toentertijd.

Ben em een keer op een Nederlandse 'tweedehands' site tegen gekomen. Voor een bedrag wat alleen voor 'verzamelaars' is op te brengen...

In de USA en Japan heeft Bandai het nog een tijdje zelfstandig verkocht...wel onder een andere naam geloof ik...de Atmark of @world of zo.

Volgens mij was Pippin een klein kastje met daarin 66 Mhz 603, klein beetje RAM en een cd-rom.

Deze site heeft veel foto’s en andere informatie.

Ik heb al wat onderzoek gedaan, er zijn grofweg 4 versies van de Pippin gemaakt. Japan had een witte Bandai Pippin AtMark, De VS had oorspronkelijk een zwarte Bandai Pippin @ World, later kwam er nog een zwarte Bandai Pippin Atmark (alleen ander logo). Daarnaast heeft Katz Media in Europa ook nog een aantal Pippins verkocht (schattingen gaan uit van een kleine 1000 exemplaren gemaakt).

Ik wil er vooral een omdat ik als als Apple-fan en gamesverzamelaar toch graag zo’n systeem zou willen hebbe. Het is alleen jammer dat er bijna geen software voor is uitgebracht en dat de software ook nog eens heel moeilijk te vinden is.