Apple bedankt... NOT!!!

Vandaag merkte ik op dat het lampje aan de connector van de voeding van mijn iBook niet brande. Na het controleren van de voeding brande ik zowat mijn handen aan de behuizing, kon er zowat een ei op bakken zo heet. Leek me dus duidelijk dat de voeding zijn langste tijd gehad heeft en even aan een grondig onderzoek moest worden onderworpen.

Helaas is dit niet zo makkelijk. Na twee gebroken nagels en mezelf een keer in de hand te hebben gestoken heb ik het maar opgegeven en zit ik nu noodgedwongen maar weer op mijn iMac te tikken.

Eén ding is zeker; bij Apple hebben ze goede lijm, maar zou het nou echt zoveel moeite zijn geweest om even een paar schroefjes te gebruiken voor de voeding of zouden ze bij Apple echt de ijdele indruk hebben dat ze daar de enigen zijn met verstand van elektra. :cry:

Over het algemeen ben ik zeer te spreken over het Apple design, maar dit is ronduit droevig. Op de PC heb ik al menig laptop voeding opnieuw leven in kunnen blazen, maar nu ben ik gedwongen een nieuwe (en waarschijnlijk peperdure) voeding voor mijn iBook te gaan kopen.

Jammer… :cry:

Géén prettig nieuws als je een iBook heb van net drie weken oud. Over voedingen gesproken, ik heb nog een prima voeding van m'n vorige iBook (de "jojo"). Deze past weer niet op de nieuwe, zodat ik geen reserve achter de hand heb. Ook lekker slim van Apple.

Apple Design +, handig – :?

enne, off-topic Mac OS X +++++++

Dat vind ik idd niet echt leuk van Apple, hoe moeilijk was het nou geweest om oude en nieuwe iBook producten compatibel te maken? Voeding is voeding en kabels voor A/V zijn kabels voor A/V...

Ik kan me wel voorstellen dat ze die voedingen etc zo goed dichtplakken. Macs zijn gemaakt voor iedereen, ook mensen zonder kennis van zaken. Hoe minder kennis van zaken hoe eerder men geneigd is om toch maar even te kijken of het open kan en of het gefixt kan worden wat weer tot grotere schade leidt. Maar als je er wèl verstand van hebt is het idd erg vervelend. Ik baal er ook behoorlijk van dat ik niet even makkelijk m’n iBook open kan halen om een andere HD in te flikkeren terwijl ik daar best toe in staat ben. Maar ja, een vrij nieuwe iBook en dan je garantie verkl*ten is ook niet zo verstandig hè.