Apple Bluetooth Keyboard vraagje...

Is er iemand die ook nog een Windows computer heeft, en die mij kan vertellen of het Apple BT keyboard hier ook op werkt? (Ik vermoed van wel)

Ik zou namelijk mijn Windows PC toetsenbord moeten vervangen, en overweeg het Apple BT, omdat ik het dan tevens kan gebruiken als extern toetsenbord voor mijn iBook.

Graag antwoord van mensen met ervaringen, of URLs

Alvast bedankt !

Ik heb het zojuist voor je geprobeerd, maar het is me niet gelukt.

Mijn Dell notebook heeft een ingebouwde BT adapter. Die heb ik laten zoeken naar alle BT apparaten in de buurt. Hij vindt wel mijn iMac, maar niet het toestenbord. Dat is normaal gesproken gekoppeld aan de iMac, maar voor de test heb ik die verbinding uiteraard eerst verbroken.

Eerst en vooral sorry dat ik nu pas antwoord, ik had geen email gekregen voor jouw antwoord.

Toch bedankt om het te proberen in ieder geval. Ik moet dan (helaas) uitkijken naar een toetsenbord, enkel voor mijn PC :frowning:

Ik zou ook willen proberen om mijn apple bluetooth keybord aan te sluiten. Denk je dat het puur een driver kwestie is?

Is dit niet ook opensource, zodat iemand kan proberen een driver te schrijven?

Ik wil namelijk behalve van mijn windows computer eerst maar eens af van twee toetsenborden op mijn bureau!

Volgens mij is het absoluut een driver kwestie.

Illustratie :

Mijn MS Bluetooth transceiver met MS driver op PC ondersteunde enkel maar HID (Human Interface Device) profiel, en printer profiel. Daarmee kon ik mijn MS BT muis gebruiken, en eventueel een BT printer.

Synchronisatie was met de transceiver niet mogelijk met bijvoorbeeld mijn BT telefoon.

Door dezelfde transceiver in m’n Mac te pluggen kreeg ik plots wel beschikking over alle BT profielen, en kon ik wel met m’n telefoon syncen. (met dus enkel de Apple drivers).

Vermoedelijk zijn de problemen in de omgekeerde richting dus ook veroorzaakt door de drivers.
Ik wil hierbij iedereen met de juiste hardware blijven verzoeken om het aan de praat te krijgen.

Het Apple keyboard via Bluetooth valt tegen. De toetsen hebben een rare vorm en de weerstand van de toetsen is raar. De spatie toets werkt bijna niet. Technisch gezien is het wel een goed toetsenbord hoor en Bluetooth werkt erg goed.

Apple = design maar dat keyboard (en muizen?) vind ik inferieur!

Vermits ik een 12" PowerBook heb en m’n laptop zelden aansluit op een externe monitor heb ik gelukkig m’n Apple Wireless keyboard niet vaak nodig. M’n PowerBook heeft een zalig toetsenbord 8) Voor op de PC volstaat nog altijd m’n Dell keyboard :stuck_out_tongue:

Voordat je zo’n Apple Wireless keyboard koopt raad ik aan een Apple winkel binnen te springen en eens met zo’n keyboard te typen, wie weet vind je dat toetsenbord wel gemakkelijk.

En ja het is een driver kwestie dat het Apple Wireless keyboard niet werkt onder Winbrol …

ik vermoed dat het BT toetsenbord hetzelfde gevoel heeft dan een toetsenbord met draad (van Apple)

Zoja, zal het mij zeker bevallen (heb er een bedraad aan eMac hangen)

[quote:8bdedfa737="Katmai"]ik vermoed dat het BT toetsenbord hetzelfde gevoel heeft dan een toetsenbord met draad (van Apple)

Zoja, zal het mij zeker bevallen (heb er een bedraad aan eMac hangen)[/quote:8bdedfa737]
Het BT toetsenbord heeft zeker niet hetzelfde gevoel als de versie met draad. Die typt toch wat lekkerder en voelt een stuk soepeler aan. Precies zoals larridon al schreef.
Problemen met de spatiebalk heb ik er niet mee en voor de rest vind ik het een prima toetsenbord.
Ik heb er twee van en die zijn allebei goed, dus ik heb er zeker geen spijt van.

ik heb het nu ook, en had er mijn twijfels bij maar het werkt heel goed, typt heel lekker (zeker veel beter dan laptopkeyboard op powerbook)(hoewel dat voor een laptop te zijn ook heel erg goed werkt :-) en geen vertragingen ook. Maar ik zou het ook graag aan m'n pc hangen, zodat ik niet met 2 keyboarden op m'n desk sta. weet iemand nu of dit kan werken? anders spaar ik mij de kost van een bluetooth adapter voor pc uit.

Groeten, Gaetan

[quote:c574f265da="Gaetan"]ik heb het nu ook, en had er mijn twijfels bij maar het werkt heel goed, typt heel lekker (zeker veel beter dan laptopkeyboard op powerbook)(hoewel dat voor een laptop te zijn ook heel erg goed werkt :-) en geen vertragingen ook. Maar ik zou het ook graag aan m'n pc hangen, zodat ik niet met 2 keyboarden op m'n desk sta. weet iemand nu of dit kan werken? anders spaar ik mij de kost van een bluetooth adapter voor pc uit.

Groeten, Gaetan[/quote:c574f265da]

Dat is onmogelijk zolang er geen drivers bestaan hiervoor. Apple zal wel geen schrijven en bijgevolg komen die er hoogst waarschijnlijk geen.

Het neemt niet weg dat het tof zou zijn maarja …

héhé. die eeuwige vete toch

[quote:f901da9376="larridon"][quote:f901da9376="Gaetan"]ik heb het nu ook, en had er mijn twijfels bij maar het werkt heel goed, typt heel lekker (zeker veel beter dan laptopkeyboard op powerbook)(hoewel dat voor een laptop te zijn ook heel erg goed werkt :-) en geen vertragingen ook. Maar ik zou het ook graag aan m'n pc hangen, zodat ik niet met 2 keyboarden op m'n desk sta. weet iemand nu of dit kan werken? anders spaar ik mij de kost van een bluetooth adapter voor pc uit.

Groeten, Gaetan[/quote:f901da9376]

Dat is onmogelijk zolang er geen drivers bestaan hiervoor. Apple zal wel geen schrijven en bijgevolg komen die er hoogst waarschijnlijk geen.

Het neemt niet weg dat het tof zou zijn maarja …[/quote:f901da9376]

Is niet noodzakelijk zo.
Windows ondersteunt een pak “Generische” Bluetooth HID profielen, en Apple als voorvechter van de open standaarden ondersteunt deze waarschijnlijk ook.

Ik vermoed dat er eerder een bewuste blokkering is ingebouwd om gebruik op windows toestellen te voorkomen.
Ik heb er tot hiertoe nog steeds geen gekocht om mee te gaan experimenteren, maar het zal niet lang meer duren.

[quote:1f2be9339a="larridon"][quote:1f2be9339a="Gaetan"]ik heb het nu ook, en had er mijn twijfels bij maar het werkt heel goed, typt heel lekker (zeker veel beter dan laptopkeyboard op powerbook)(hoewel dat voor een laptop te zijn ook heel erg goed werkt :-) en geen vertragingen ook. Maar ik zou het ook graag aan m'n pc hangen, zodat ik niet met 2 keyboarden op m'n desk sta. weet iemand nu of dit kan werken? anders spaar ik mij de kost van een bluetooth adapter voor pc uit.

Groeten, Gaetan[/quote:1f2be9339a]

Het neemt niet weg dat het tof zou zijn maarja …[/quote:1f2be9339a]

Bijna alles wat onder Mac kan is ook mogelijk onder Windows, het nadeel is altijd dat het onder Windows véél complexer is.

Als je iets wil proberen dan is de kans groot dat ooit iemand voor jou het ook al getest heeft. De kans is ook groot dat iemand z’n handleiding reeds op z’n site of op een forum gepost heeft. Eventjes Googlen doet meestal wonderen!

Hier een handleiding die ik gevonden heb:

" hello guys.

just want to post my 99%-manual:
“How to work with the Apple Wireless Keyboard AND Windows”

1. You have to use Windows XP.
    (it doesn’t matter what version but there is no chance for Win2k etc.)

2. Firmware Upgrade
    Even the latest models(status: 11.06.2004) of the wireless keyboard have the
    old firmware-version(1.0). Therefore you have to make an upgrade on version 1.1.
    Firmware-Download (here!)

3. MAC compatible computer with Max OS X
    To execute this firmware-upgrade you inevitably need an MAC with OS X. There is no
    chance for executing this upgrade on a Windows PC, not even with Linux. How to excute
    the upgrad you will find on apple.com .

4. D-LINK DBT-120 (revision B3)
    This beautiful keyboard works only with this external bluetooth-adapter(or later
    releases of it, B4). By the way, even Apple uses only D-Link bluetooth-chips for their
    computers. Those are the only one which are supported

5. Install the Widcomm-Driver on Windows(NOT from the enclosed CD!!!)
    Download the latest Driver (at least 1.4.2.x) from the Widcomm-Website.
    Be sure that you do NOT download the MAC-Driver for the DBT-120. The “Windows
    D-Link-Adapter” is compatible to a MAC but not the other way round.

6. Finally: Find the Entire(!!!) Bluetooth-Neighborhood.
    Therefore you go into your Bluetooth-environment and select Entire Blueooth
    Neighborhood. Finally you’ll search for devices, it will show something
    like “Jason’s Keyboard”, select the keyboard and make right-mouse-click for
    “connect”. That takes for the first time 2-3 minutes. Then you will see two
    green arrows - and it will work.

CAUTION : BE SURE THAT YOU HAVE TURNED ON THE KEYBOARD !!
It has to be in connection-mode, NOT in standby.
(There’s a light under your keyboard which turns green in this mode)

Good Luck. For further questions do not hesitate to leave me a message or write an email."

(http://www.moddin.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3250)

Zal er iemand dit proberen? Waarschijnlijk zal ik dit ook eens doen maar nu heb ik te weinig tijd.

M’n Wireless Apple Keyboard zit in de kast vermits ik veel liever rechtstreeks werk op m’n PowerBook. Zo zou ik m’n Apple Keyboard nog nuttig kunnen gebruiken :slight_smile:

Bewerking bericht:

Onderstaande opmerking heb ik hier eigenlijk al gepost. 'k Was het vergeten :stuck_out_tongue:

Kleine opmerking:

'k Vind het Wireless Apple Keyboard eerder een slecht design. De toetsen hebben een rare vorm en voelen raar aan. M’n spatiebaar werkt enkel als ik die echt hard induw. De toetsen worden héél rap vuil …

Mijn opmerking is natuurlijk wat ik er persoonlijk van vind. Normaal moet de spatiebaar wel goed werken, 'k denk dat mijn keyboard een uitzondering is. Uiteindelijk blijven het wel toetsen met een rare vorm!

Raad:

Werk eerst eens met een Wireless Apple Keyboard voor je zo ééntje koopt. Misschien vind je de toetsen wel tof …

Larridon :

Schitterende vondst.
Dit stond er vorige week nog niet.

Ik ga het zodra ik er eentje heb proberen !

Als iemand anders wil proberen, go for it !

[quote:2e77ebde8f="Katmai"]Larridon :

Schitterende vondst.
Dit stond er vorige week nog niet.

Ik ga het zodra ik er eentje heb proberen !

Als iemand anders wil proberen, go for it ![/quote:2e77ebde8f]

Hou ons op de hoogte :wink:

Succes!!!

maar ga je dat keyboard nu nog kunnen vinden, als je het al gelinkt hebt aan de powerbook (in mijn geval?) of moet je dat elke keer un-linken als je het voor het ander wilt gebruiken?

Mjah, ik kan het voorlopig niet proberen wegens release van de iPod 4G. Apple BT keyboard past deze maand (en de volgende) niet in het budget.

ik zal het snel zelf laten weten. heb die bluetooth adapter van D-link besteld , en keyboard staat hier al. normaal is die adapter dinsdag binnen :)

AAhh, prachtig.

Geef een seintje.

Als er problemen opduiken, dan heb ik misschien nog wel enkele ideetjes om het op windows aan de praat te krijgen. (heb een pak geexperimenteerd met mijn MS bluetooth dongle indertijd).