Apple bluetooth muis en D-Link

Ik heb voor m'n verjaardag een Apple bluetooth muis gekregen. Prachtig ding! Al vind ik 'm iets minder mooi dan de pro-mouse. De buitenkant is niet transparant (er moeten natuurlijk wel batterijen in nu) en daardoor lijkt de muis iets massiever. Maar het gebrek aan een draadje maakt dat ruimschoots goed!! :)

De BT adapter die ik heb is een D-Link DBT-120[color=blue:1c73465635][b:1c73465635]M[/b:1c73465635][/color:1c73465635]. Op zich werkt die prima met de muis. Alleen krijg ik met de muis mijn iMac niet uit sluimerstand, maar dat is niet zo’n probleem. Ik heb geen BT keyboard, dus druk nu gewoon even op een toets om 'm wakker te maken.

Gisteren verstuurde ik een bestandje naar m’n Z600 en toen deed de muis het even niet… Kan ik met de D-Link die ik heb maar één BT verbinding tegelijk hebben dan? :expressionless: Gaat dat met de DBT-120 en de interne bluetooth modules wel? Ik ben aan het sparen voor een nieuwe G4 iBook en zou het toch wel leuk vinden als ik dan via de gsm op het net kon en tegelijkertijd mijn draadloze muis zou kunnen gebruiken!!

Om de Mac uit de sluimerstand te halen met de muis moet je een firmware update van de D-Link adapter uitvoeren. Die heb je op de CD die bij de muis zit gekregen. Let wel op dat je de juiste versie van de D-Link adapter hebt. Ik heb hier de DBT-120 versie B3 en daar werkt het prima mee. De eerste versies van die adapter die door Apple zijn verkocht kunnen de firmware update niet aan.

Bestanden zenden en tegelijkertijd de muis gebruiken is geen enkel probleem.
Ik gebruik zelf een BT keyboard en muis en die werken probleemloos door als ik de telefoon synchroniseer via BT of bestanden over ga zenden.

De firmware-updater zegt me dat er niks is om te updaten... :roll:

Ik heb dus ook niet de DBT-120, maar een DBT-120M. Ik heb even geen fototoestel bij de hand, dus heb ik even een fotootje genomen met de T630. Niet zo’n super kwaliteit, maar je ziet wel hoe het ding eruit ziet. Maar hoe plaats ik die foto hier op het forum? Of gaat dat niet en moet ik 'm op mijn eigen site een plaatsje geven?

[img:e215c4ffad]http://frankenhilde.net/D-link.jpg[/img:e215c4ffad]

Foto plaatsen heb je helemaal goed gedaan. Gewoon ergens op het web plaatsen en dan een link naar het plaatje in je bericht opnemen.

Wat de D-Link betreft: ik ben bang dat je dan een verkeerde adapter hebt.
Alleen de standaard ingebouwde BT adapters en de D-Link DBT-120 B3 worden ondersteund als je gebruik wilt maken van het ontwaken uit de sluimerstand.
Voor mij een tijdje geleden ook de reden om mijn JoekiToeki 2000 GTi BT adapter te vervangen door de D-Link.

Probeer niet om de firmware alsnog bij te werken, want er zijn al genoeg verhalen van adapters die daarna helemaal niets meer doen.

OK, bedankt voor de verduidelijking! Voorlopig denk ik dat ik deze adapter ga blijven gebruiken. Ik wacht wel af of het me begint te ergeren! :)

:finderoud:

Ja je hebt inderdaad je verkeerde. die van mij is grijs. rev. B <- is belangrijk jij hebt waarschijnlijk rev. A