Apple BT muis ...

Is het normaal dat ik zeker elke maand de batterijen moet vervangen? :? Die muis heeft me al meer gekost aan batterijen dan dat ie zelf gekost heeft.

… als dat nu echt zo hoort koop ik zeker zo’n scrollmuis van apple met draad, dan hoef ik die niet elke keer weer bij te vullen. Echt vervelend.

Mijn muis heb ik sinds een maand of drie. Na 2 maanden waren de batterijen leeg. Ik heb oplaadbare batterijen geprobeerd (2000 mA, 1,2V) maar helaas werkte deze niet. Nu zitten er duracel batterijen in: hopelijk gaan deze langer mee dan 2 maaden.

[quote:4441b4cec6="Neo_Piko"]Is het normaal dat ik zeker elke maand de batterijen moet vervangen? :? Die muis heeft me al meer gekost aan batterijen dan dat ie zelf gekost heeft.

… als dat nu echt zo hoort koop ik zeker zo’n scrollmuis van apple met draad, dan hoef ik die niet elke keer weer bij te vullen. Echt vervelend.[/quote:4441b4cec6]

hoe zit het met het toetsenbord dan ? of heb je die niet

De muis is een batterijen vreter. 1 maand is normaal en staat volgens mij ook in de documentatie. Ik gebruik voor al mijn BT muizen en toetsenborden oplaadbare batterijen en dat werkt probleemloos. Enige nadeel is dat op een gegeven moment de batterijen weer moeten worden geladen. Dan kun je dus even niet muizen of typen.

1 maand, 2 maanden... zegt zo weinig als we niet weten hoe intensief je de muis gebruikt.

Bij een gebruik van gem. 8-10 uur per dag vond ik het het ook irritant om na een paar weken weer de batterijen te vervangen.

Terug naar de muis met het staartje; lekker licht (!) en geen gedonder met lege batterijen wat altijd op verkeerde momenten komt :wink: Ook heb ik het idee dat het nauwkeuriger werkt.

Zou het stroomverbruik ook de reden zijn dat er geen BT versie is van de Mighty Mouse?

oke dat word dus een muis met een staartje :) Gebruik ik myn draadloze wel als vervanger ofzo.

>>s het normaal dat ik zeker elke maand de batterijen moet vervangen? >>Die muis heeft me al meer gekost aan batterijen dan dat ie zelf gekost heeft.

Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, is mileuvriendelijker ook!!
2 batterijen in de muis, en 2 batterijen in de lader, zo zit je nooit zonder!

BT toetsenbord verbruikt heel weinig batterijen (nog niet verwisseld sinds April)

BT muisje gebruikt een setje per 3/4 weken.

[quote:0d6c4e4772="JerryLok"]>>s het normaal dat ik zeker elke maand de batterijen moet vervangen? >>Die muis heeft me al meer gekost aan batterijen dan dat ie zelf gekost heeft.

Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken, is mileuvriendelijker ook!!
2 batterijen in de muis, en 2 batterijen in de lader, zo zit je nooit zonder!

BT toetsenbord verbruikt heel weinig batterijen (nog niet verwisseld sinds April)

BT muisje gebruikt een setje per 3/4 weken.[/quote:0d6c4e4772]

JerryLok: gebruik de citeerknop rechtsboven iemands bericht om diegene te citeren :wink:

Ik ben het wel met je eens! Gewoon een setje oplaadbare batterijen kopen, die gaan lang mee én je zit nooit zonder. Doe ik ook.

myn toetsenbord is nog niet vervangen van nieuwe sinds de aanschaf ervan. November 2004 :) en met draad is nog het milieuvriendelijkst van allen :)

[quote:2944873c94="mvdenberg"]Mijn muis heb ik sinds een maand of drie. Na 2 maanden waren de batterijen leeg. Ik heb oplaadbare batterijen geprobeerd (2000 mA, 1,2V) maar helaas werkte deze niet. Nu zitten er duracel batterijen in: hopelijk gaan deze langer mee dan 2 maaden.[/quote:2944873c94] Heb je deze wel opgeladen dan? Ik gebruik ook oplaadbare batterijen in Mijn BT muis van apple, deze gaan bij mij 3 a 4 weken mee.

Het scheelt bij mij een hoop als ik de muis uit zet als ik hem niet gebruik, ik schijf altijd het knopje dicht als ik weg loop bij computer.
De batterijen die standaard meegeleverd werden met de muis gingen toch 8 weken mee, maar deze zijn vreselijk duur, dat waren litium batterijen van e^2.
De batterijen in mijn toetsenbord gaan nu ruim 3 maanden mee, en zitten nog vol volgens de computer.
dit zijn gewone alkaline batterijen.

Mijn BT muis accepteerd geen oplaadbare batterijen: de batterijen werken wel in een digitaal fototoestel en portable MD speler. De batterijen van het toetsenbord gaan veel langer mee: tot nu toe zijn deze nog niet leeg.

En hoevaak ik er mee werk? tja… in het weekend meer dan door de weeks… Ik kan het niet in uren uitdrukken.

Apple zou er verstandig aan doen de Bluetooth Mighty Mouse uit te rusten met een oplaadbare accu of iets dergelijks. Ik meen dat Logitech ook van dat soort BT muizen heeft. Gewoon in de oplader plaatsen en klaar!

Mijn Logitech Cordless Trackman Optical gaan gewoon AA batterijen in. Deze hoef ik echt maar drie keer per jaar te vervangen. 8)

Mijn BT muis heb ik al 4/5 maanden, vrijwel elke dag gebruikt en bij Bluetooth bij systeem voorkeuren staat nogsteeds datie helemaal vol is :?

[quote:ca4b4a9606="Napsju"]Mijn Logitech Cordless Trackman Optical gaan gewoon AA batterijen in. Deze hoef ik echt maar drie keer per jaar te vervangen. 8)[/quote:ca4b4a9606] maar de apple muis vind ik toch wat mooier ;)

Maar de Logitch vind ik wel veel prettiger werken, maar dat kan heel persoonlijk zijn.

[img:90f1eb9abf]http://www.softmag.no/bilder/logitech_cordlesstrackman_b.jpg[/img:90f1eb9abf]

ik moet toch ook elke week mijn batterijen vervangen hoor. Maar ik gebruik heroplaadbare dat scheelt in kostprijs. Een oplaadbaar station zou geen slecht idee zijn van Apple. Logitech gebruikt dit bij sommige modellen.

Vanuit een ander oogpunt een reactie. Let op dat een muis met batterijen of accu veel eerder RSI klachten zal gaan geven vanwege het gewicht.

Optical met staartje is voor mij de enige, die in huis komt.

RSI krijg ik toch wel, maar ik probeer het met mijn bovengenoemde Logitech toch een beetje uit te stellen.... :)