Apple BT Toetsenbord NIet aan de praat te krijgen

Gisteren een BT toetsenbord gekocht. Volgens de handleiding de BT updater geinstalleerd. Die loopt dus keer op keer vast. Dan maar meteen door met de software voor het toetsenbord. Lukt ook niet want die is " al geinstalleerd" volgens de melding die ik krijg. Tot overmaat van ramp is in systeemvoorkeuren ook geen bluetooth optie meer te vinden.... Ik word gek.

Weet iemand hoe dit op te lossen??

Ik heb toevallig gisteren mijn toetsenbord (gewoon) schoongemaakt en vanochtend mijn computer aangezet zonder dat er een muis in zat (gewwon vergeten. De computer startte vanzelf een BT-muis installer op. (ik heb er wel een D_Link adapter inzitten).

Misschien gaat dat bij een toestsenbord wel net zo. Dus originele toetsenbord afkoppelen en computer opstarten.
Ik ben benieuwd

Heb je een Mac met ingebouwde Bluetooth adapter? Of heb je een losse Bluetooth dongle?

In het laatste geval mag je de firmware updater alleen draaien als die dongle de D-Link DBT-120 versie B3 is. Bij alle andere dongles zal die firmware updater er meestal voor zorgen dat je Bluetooth dongle naar de eeuwige jachtvelden wordt geholpen.

Macpro,

bedoel je da door de firmware upate mijn Sitecom dongle om zeep is gebracht??? (ook niet meer te gebruiken in bijv een windows laptopt?? Dan heb ik een mooie uitdaging voor de mac store. Heb het ze nog expliciet gevraagd.

Dat bedoel ik inderdaad. De Bluetooth firmware update is alleen en uitsluitend voor Mac's met ingebouwde Bluetooth of de D-Link Bluetooth adapter.

Maar ik geef je in eerste instantie weinig kans bij de Mac Store.
Want jij hebt ongetwijfeld gevraagd: “Werkt dat toetsenbord met mijn SiteCom Bluetooth dongle?”
En het antwoord daarop is ja.

Alleen had je die firmware upgrade niet mogen uitvoeren.

Nou staat dat in de installatie handleiding die bij het toetsenbord zit nergens vermeld.
Nog niet eens een hint om je vooraf te waarschuwen.
Ook de updater zelf geeft je helemaal geen waarschuwing.

Dus hoe had jij dan kunnen weten dat dit zou gebeuren?

Om die reden vind ik dat de Mac Store je wel moet helpen met een goede oplossing.

Succes!

Tjsa, heb de sitecom net even getest in de laptop vaan mijn vriendin. Wordt nog wel gezien door XP maar direct daarna een melding dat de gevonden hardware niet goed werkt. Ik kom wel uit met de mac store denk ik. Anders annuleer ik direct de 3 Airport Express die in order staan :x

Tip: Als je nou toch een nieuwe Bluetooth dongle gaat kopen/vragen/eisen, ga dan meteen voor die D-Link. Die wordt volledig door Apple ondersteund en het is de enige dongle waarmee je de Mac ook uit sluimerstand kunt halen via het toetsenbord of de muis.

ja dat zal ik zeker doen. Wil het wel werkend hebben, da's misschien nog wel de grootste tegenvaller, dat je lekker met je nieuwe spul aan de slag wil en dat het niet werkt. Alles zal recht kom. dank voor de tips

In de toekomst misschien ook de begeleidende tekst lezen welke bij de bluetooth update staat dan kom je zulke missers niet tegen . Is nochtans klaar en duidelijk: About Bluetooth Firmware Updater Provides improvements in the update installation process, better performance when waking the computer from sleep, and support for additional key commands during startup.

The Bluetooth Firmware Updater is for D-Link USB Adapters (revision B2 or later), and Apple internal Bluetooth modules on PowerBooks and PowerMacs. This firmware update will improve connectivity between the computer and the Apple Wireless Keyboard and Mouse. Use this updater for the modules specified above; this updater is unsupported with any other Bluetooth modules.

Important: Applying this firmware updater to a D-Link USB to Bluetooth adapter will make it incompatible with non-Macintosh systems.

Waar heb je deze tekst gezien? Ik heb ter controle bij een vorige post de firmware updater er nog eens bijgehaald maar zag geen readme document en ook geen melding in het scherm of zo.

RTFM bedoel je eigenlijk. Misschien heb je wel een punt, maar door de ervaringen die ik heb met apple( super makkelijk en gebruiksvriendelijk) word ik ook een beetje lui. :wink:

Ik vind ook: RTFM!

Maaar… ik vind het onacceptabel dat Apple zoiets uitbrengt. Schijven en USB sticks formatteren kan je nog ongedaan maken, maar dit ding wordt gewoon geKILLED door Apple. Niet netjes, en een smet op het blazoen van ome Steve.

∴ NA-NIL-IN ∴

[quote:3be6f04336="macpro"]Waar heb je deze tekst gezien? Ik heb ter controle bij een vorige post de firmware updater er nog eens bijgehaald maar zag geen readme document en ook geen melding in het scherm of zo.[/quote:3be6f04336]

Als je naar de supportpagina en downloads gaat staat dit bij de download van de firmware voor bluetooth. Dus je krijgt het te lezen alvorens je hem gaat downloaden.

[quote:44098a56f9="digitalguru"][quote:44098a56f9="macpro"]Waar heb je deze tekst gezien? Ik heb ter controle bij een vorige post de firmware updater er nog eens bijgehaald maar zag geen readme document en ook geen melding in het scherm of zo.[/quote:44098a56f9]

Als je naar de supportpagina en downloads gaat staat dit bij de download van de firmware voor bluetooth. Dus je krijgt het te lezen alvorens je hem gaat downloaden.[/quote:44098a56f9]
Zojuist de CD die ik bij mijn BT toetsenbord heb gekregen in de Mac gestopt.
Daar zit wel een “Lees voor u toetsenbord en muis installeert” bij.
En daarin staat letterlijk:

[quote:44098a56f9][b:44098a56f9][Tips voor het gebruik van een draadloos Bluetooth-toetsenbord en een draadloze Bluetooth-muis:[/b:44098a56f9]

• Gebruik altijd de Bluetooth Firmware-updater van de cd om de Bluetooth-firmware bij te werken, ook wanneer de nieuwste versie van de systeemsoftware is geïnstalleerd. [/quote:44098a56f9]

Dus iemand die niet naar de support site van Apple gaat komt de door jou beschreven melding dan niet tegen. En gaat dus, naar zijn idee, wel geïnformeerd aan de slag om zijn dongle om zeep te helpen.