Apple Cinema Display aansluiten op nieuwe MacbookAir 2020 M1

Ik heb net een nieuwe MAbAir 2020 en een Apple Cinema Display 24". deze heeft drie kabels die nu aan mijn huidige MabA (014) hangen: een voor het display, een USB en een netaansluiting. Welke adapter moet ik hebben om in de nieuwe situatie het display te blijven gebruiken?

Voor alleen beeld:

of

Wat Night zegt dus. Een usb-c naar mini-displayport adapter heb je nodig.

of

https://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/11518/2298286/usb-c-naar-mini-displayport-adapter.html

Ik wil jullie danken voor alle reacties. En ook voor de filmpjes. Zeer duidelijk en instructief. Heb er veel aan gehad.En volgens mij de juiste spullen besteld dankzij deze reacties. Geweldig geholpen.

1 like

Laat nog even weten als je straks de adapter binnen hebt, of het allemaal gelukt is. Succes!

Na een stuk of 20 kabels, adapters, verlengstukken, dongles, docks en alle combinaties daarvan te hebben uitgeprobeerd, kan ik zeggen dat het enige wat bij mij werkt de HDMI uitgang van een dock en dan een HDMI adapter naar de DVI van het Cinema Display was.
Alles wat de Apple helpdesk mij aanraadde werkte niet, en wat volgens hun niet werkte werkte wel.
Wat een gotspe dar bedrijf, ik stond op het punt om de hele boel bij hen terug te brengen

Bedankt voor het terugmelden van de (uiteindelijk) werkende oplossing!

Ik weet het natuurlijk (nog) niet. Ben zeker geen deskundige en heb vrees voor veel kabels, dongles en alle andere ongein die je opnoemt. Ik put wel heel veel vertrouwen uit de YT filmpjes die laten zien dat je eigenlijk een goede aansluiting moet hebben voor eenmaal USB 2. of 3, en eenmaal een adapter voor mini port display. Het schijnt dan te moeten werken, mits je de voeding eraan toe kunt voegen. Reden voor mij om een uitgebreide USBc hub te bestellen waar alle aansluitingen samenkomen. De tijd zal het leren. Ik houd jullie op de hoogte. Groet voor nu aan allen, en gelukkig nieuwjaar ook.

Ook voor jou de allerbeste wensen en veel plezier met je Cinema Display!

Nou ‘t ligt bij de mini displayport ingewikkelder dan alleen een voeding toevoegen: allebei de kanten verwachten namelijk een actieve mDP ondersteuning terwijl het allebei passieve poorten zijn geworden door wat minder scherpzinnige/snuggere keuzes bij Apple Engineering.
Maar je kan het altijd blijven proberen, we horen ‘t wel !

Ik ben erg blij te melden dat het er naar uitziet dat het mij gelukt is mijn Cinema Display te laten werken met mijn nieuwe Macb. Air (2020M1). Ik heb uiteindelijk na wat mislukkingen een USBC Hub bij Amazon gevonden met een mini display port. Deze aangesloten en diep adem gehaald en vervolgens… beeld!. Het draadloze toetsenbord en muis zijn op het display ook te zien en dus te gebruiken. Lijkt erop dat ik alle relevante functies een op een heb net zoals bij de vorige MacbAir. Dank aan allen die mij geholpen hebben
Het is wel een hub van 94 euro. Andere leveranciers vragen bijan 100 euro of meer.
# Hyper Drive PRO Hub - USB C Adapter Voor Apple Macbook Pro - 8in2 Multiport [HDMI, 2X USB-C, 2X Usb3.1, Mini Displayport Micro SD/Kaart] Space Gray

Het lukt me helaas niet om ook een afbeelding hierbij te zetten.

Dank allen nogmaals voor het meedenken.

Je bedoelt deze?

Ja, deze heb ik nu, en het werkt.

:+1: :grinning:

In de afgelopen 20 dagen heb ik met deze hub regelmatig gehad dat het beeldscherm begon te knipperen: een aantal keren snel achter elkaar aan/uit. Ook een paar keer gehad dat het beeld totaal ‘verward’ was, en verschillende schermen door elkaar liet zien. Ik heb uiteindelijk besloten ze terug te sturen, en een Satecchi aan te schaffen. Iets duurder maar het ziet er naar uit dat het knipperen vh beeldscherm nu verleden tijd is. Het gaat om deze hub:
516832607
In ieder geval, anders dan bij de vorige, knipperde het scherm niet vanaf het moment dat de hub was ingeplugd. Ook fijn dat er maar een vd twee usb poorten op de mamba worden gebruikt. Ik houd jullie op de hoogte van het verloop van dit experiment. Want dat is het wel een beetje. Een behoorlijke zoektocht naar goed en bruikbaar spul in deze.