Apple en dell gebruiken beide voor hun 20" flatpanel monitoren dezelfde panels. Rarara van welke producent? Philips (LG electronics). Deze info komt van anandtech. Daar stelden ze overigens nog vast dat de apple monitor prachtig is om naar te kijken (behalve het blinkende logo'tje dat mateloos stoort). En dat qua beeldkwaliteit dell toch dat ietsje pietsje meer heeft (Dat ietsje pietsje is o.a. de kleurweergave. Apple monitoren hadden een programmaatje nodig om de weergave te corrigeren).
Meer informatie over de Apple VS. Dell shootout op: http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400&p=1.
En een stuk goedkoper, en in hoogte verstelbaar. Ik heb onlangs de Dell aangeschaft en vindt het een meer dan prachtig scherm. En ik heb nog geld over ook.
Ze hebben een actie gehad, als je er twee kocht kreeg je 50 % korting op het tweede scherm.
Officieel is de actie afgelopen maar kort geleden nog had iemand gebeld en ernaar gevraagd, en toen bleek het nog steeds te kunnen.
De poot is niet zo heel fraai, maar aangezien het (net als de Apple) VESA compatible is kun jehem op elke VESA poot of arm bevestigen.
Een ander verschil is het aantal kabels. Bij de Apple één, bij de Dell vier. En natuurlijk dat DELL logo, al staan er wel handleidingen op het net hoe je het mooi kan verwijderen.
kijk ook hier eens voor ervaringen van gebruikers, ook minder goede (al waren de 23" Apple schermen ook niet zonder problemen)
als je kan leven met het uiterlijk heb je aan het DELL scherm een prima koop.
De monitor zou op het moment 999 euro kosten, volgens zeggen krijg je dan 1 jaar garantie i.p.v. 3 jaar. Deze actie wordt niet vermeld op de website van Dell. Zijn er mensen, die iets meer weten van deze actie?
[quote:9b6417bd15="EagerB0bNerd"]Ze hebben een actie gehad, als je er twee kocht kreeg je 50 % korting op het tweede scherm.
Officieel is de actie afgelopen maar kort geleden nog had iemand gebeld en ernaar gevraagd, en toen bleek het nog steeds te kunnen.[/quote:9b6417bd15]
Op hun nederlandse website staat 'Geldig t/m 26-7-2005'
Mogelijk een update?
zou goed kunnen, ze gaan van de ene actie naar de andere.
Bij een bedrijf waar ik voor werk hadden ze een paar exempleren te leen van Dell om te beoordelen. De prijs die toen genoemd werd was meen ik €800 (zonder BTW)
Lees net op het forum van Tweakers.net, dat de prijs van 999 euro voor het Dell 2405FPW scherm ook wordt vermeld in het computertotaal nummer van juli/augustus. De service en levering, wordt trouwens door vele niet als aangenaam ervaren...
[quote:94d16f919d="polorl"]DELL en APPLE???..echt niet te vergelijken....[/quote:94d16f919d]
Dit is echter niet de gebruikelijk Apples en peren vergelijken.
Ze hebben beide zelfde LCD scherm dus is het wel vergelijkbaar kwa prestaties. Kijk, qua styling is er geen betere dan Appe. Maar ja, tegen bijna de helft van de prijs ga je toch nadenken…
Zou wel eens wat verhalen van gebruikers van de Dell willen horen! Zijn er zaken wat wel minder is bij de Dell?
[quote:6433c202c6="bassbug"]Ze hebben beide zelfde LCD scherm dus is het wel vergelijkbaar kwa prestaties. [/quote:6433c202c6]
Dit is een misvatting. Ze hebben dezelfde pixels. Maar de verlichting erachter, de chips die die pixels aansturen en de firmware van die chips zijn anders. En dus ook het beeld wat er geproduceerd wordt.
[quote:b98fc33da3]Zou wel eens wat verhalen van gebruikers van de Dell willen horen! Zijn er zaken wat wel minder is bij de Dell?[/quote:b98fc33da3]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1045067/0
mmm
volgens mij worden er nu een aantal dingen door elkaar gehaald.
In ieder geval door mij, niet goed gelezen blijkbaar.
Ih had het over de 24" inch DELL, de 2405 FPW, die weer heel vergelijkbaar is met de 23" inch Cinema Display (ook dezelfde LCD)
Ik kan me niet voorstellen dat de 20" DELL € 990,- kost, dat lijkr me meer een goede prijs voor de 24 inch.
Anyway, beide zijn goede schermen, die kwa beeldkwaliteit vergelijkbaar zijn met Apple CD’s
[quote:9bad6a4d15=“unSOUND”][quote:9bad6a4d15=“bassbug”]Ze hebben beide zelfde LCD scherm dus is het wel vergelijkbaar kwa prestaties. [/quote:9bad6a4d15]
Dit is een misvatting. Ze hebben dezelfde pixels. Maar de verlichting erachter, de chips die die pixels aansturen en de firmware van die chips zijn anders. En dus ook het beeld wat er geproduceerd wordt.[/quote:9bad6a4d15]
Behalve dat je het beeld goed op het oog kan vergelijken, is een en ander natuurlijk heel makkelijk te meten.
Bij de vergelijking op Anandtech viel het juist op dat de schermen zo dicht bij elkaar zitten.
Er werden geen verschilen gemeten groter dan 1%
maw, geen zichtbare verschillen.
[bewerk]
ik heb de test nog eens goed doorgelezen en het hierboven genoemde verschil van 1% is het verschil tussen het scherm wat de testers van Dell ontvingen en een exemplaar wat ze zelf kochtten om te vergelijken.
Nou, ja, iedereen moet zelf maar weten wat ie koopt. Ik heb de 24 inch Dell in het echt gezien en was onder de indruk van de beeldkwaliteit. Maar ik heb zelf een Cinema Display gekocht omdat ik de Dell veel minder mooi vond. (niet het beeld maar het ding zelf)
ik mijn Dell scherm (20" ) afgelopen vrijdag binnen gekregen, ik heb hem gekocht toen ze bij Dell 30% korting hadden zo'n twee en halve week geleden. heb € 540,- betaald (incl BTW) i.p.v. € 719,- (ze zijn dus geen €999,-)
scherm is niets mis mee, en een stuk mooier dan mijn oude 22" CRT scherm. Heb ineens ruimte op mijn bureau gekregen. Aangezien ik hem nog geen week heb, heb ik nog geen minpuntjes kunnen vinden!