Apple classic II

Beste forumleden,

Op mijn werk hebben we 3 oude Apple classic II staan (performa 200???)
Nu dacht ik, ik koop er 1 over, leek me wel leuk. Alleen 1, doet het helemaal niet meer, 1 die geeft een grijs/zwart dikke strepen beeld en de andere starte op! Ik dacht ik heb er 1, nu kwam er een schroeierige geur al uit het apparaat, ik startte tetris op, en na een minuut viel hij uit.

Heeft iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn. Is het bekend dat er bijvoorbeeld de beeldbuis snel kapot gaat bij deze oude apparaten?

Volgens mij is de voeding een probleem bij deze modellen. Dat zou de brandlucht ook verklaren. Heb je hem al opengemaakt en schoongemaakt?

Nee, ik heb hem niet "gekocht", omdat ik niet wist of zoiets makkelijk te fixen was. Eigenlijk is het ook wel leuk als hobby project. Dus misschien moet ik hem gewoon meenemen. Schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk. Bedankt voor je reactie!

Je hebt sowieso een goede mini torx schroevendraaierset nodig. Een met een verlengstuk zodat je diep in de kap kan. Ik heb hier een nog ouder model waarbij je het batterijklepje moet verwijderen voor een schroef die ook los moet. Ik weet niet of dat bij de Classic II zo is.

Met een beetje geluk vind je [url=http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html]hier een manual[/url].
Maar ik zou ze zeker niet kopen. Beter bied je aan om die vijftien jaar oude kapotte meuk wel even weg te brengen. :cool:
Desnoods sloop je alles eruit en hang je er een iPad in.

De Apple classic II is inderdaad een stuk minder historisch dan de voorgaande modellen.

Beste OMT'ers
Ik heb ook een Apple Classic II staan met hetzelfde probleem...maar is het wel een kwestie van schoonmaken, want ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar precies), dat het deeltjeskanon die zorgt dat er beeld verschijnt op de beeldbuis kapot zou zijn. Dat is een veel voorkomend probleem bij deze Macintosh modellen. Als dat zo is, dat het schoonmaken niet helpt, kan ik hem ook beter slopen en voor een iPad gereedmaken...Weet iemand dit?
MVG
Rob

kijk wel uit voor de hoogspanning op de buis !! (achterop het CRT in de "cone" zit een soort zuignap met daarin metalen klemmetjes) moet op speciale manier ontladen worden voordat je deze loshaalt anders kun je echte klappen krijgen ! (staat mij nog bij uit de SE tijd, dus kweenie zeker, maar voorzichtigheid is moeders porseleinkast of zo ?)

Op beeldbuizen staan inderdaad duizenden volt! Zal vast niet fijn zijn. ;)

Als je zeker weet dat het niet schoon te maken is of goedkoop te vervangen is zou ik er een iPad inbouwen. :)