Apple developer program met eenmanszaak

Ik ben zojuist een eenmanszaak begonnen zodat ik me met deze bedrijf kan inschrijven bij Apple en apps kan uitbrengen onder de naam van mijn bedrijf.

Nu doet Apple een beetje moeilijk omdat het een eenmanszaak is en ze zeggen me alsnog individueel in te schrijven omdat een eenmanszaak niet als een rechtsgeldige bedrijf zou worden aangezien door Apple.

Echter heb ik vaker gehoord en gelezen dat er mensen zijn die zich met een eenmanszaak hebben ingeschreven bij het Apple developer program(iOS).

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en/of handige tips voor me hebben?

Alvast bedankt voor alle antwoorden

Inschrijving bij de kvk laten vertalen door een gecertificeerde vertaler of lief aan de kvk vragen en opsturen. Maar qua prijs maakt het toch niet veel uit, is voor particulier en voor een bedrijf 99 dollar per jaar.

Waarschijnlijk wilt hij niet dat zijn voor en achternaam bij de app komt te staan als ‘developer’ maar bijv. bedrijfsnaam.Inc

Ik heb er geen ervaring mee maar het meest logische lijkt mij om gewoon je account aan te maken met je bedrijfsnaam in de velden waar je normaal je voor en achternaam moet invullen.
Geen idee hoe dat werkt en-/of dat mogelijk is maar dat zou een vrij simpele optie kunnen zijn voor het probleem.

niemand die hetzelfde probleem geeft meegemaakt?

dit is de error die naar voren komt bij de enrollment:

This organization could not be verified as a legal entity.

This organization is either listed in the D&B database with a different legal status (e.g., sole proprietorship), or its legal status has not been verified.

If you are a sole proprietorship/single person company, please enroll as an individual. If you believe your business should be listed as a legal entity, have your business registration documents ready and contact D&B. Please mention that you are an Apple developer.

Als je hebt gegoogled zie je dat er ook nog een paar nederlanders zijn met hetzelfde probleem. Mark van Starwave liep in 2011 tegen precies hetzelfde aan. Misschien moet hem eens mailen. http://www.starwave.nl

Als je vrij recent bent gestart (“Ik ben zojuist een eenmanszaak begonnen”) dan is jouw bedrijfs informatie nog niet bekend bij Dun & Bradstreet.
Dus kan Apple ook niet controleren of jouw bedrijf bestaat.

Vraag het hier eens: http://appsterdam.rs/

Is hier al een update over bekend. Ik heb mij de afgelopen maanden lekker verdiept in het bouwen van apps, inmiddels ook al lekker aan de gang op android. En nu… wordt ik voor een gesloten deur gezet bij Apple.

Het lijkt er nog steeds op dat je als eenmanszaak niet mag registreren als een bedrijf. Terwijl een eenmanszaak toch echt een bedrijf is. Het meest vreemde is dat een VOF wel wordt aangenomen, terwijl dat juridisch in nederland precies hetzelfde is.

Ben ten einde raad… als ik niet onder mijn bedrijfsnaam apps in de store kan zetten, dan houdt het helemaal op en kan ik stoppen.