Apple DVD Player gaat de mist in

Kort het probleem uitgelegd; vorige week heb ik op mijn mac een dvd bekeken 'Brittish Design & Art Direction Annual Prizes 1999' (http://www.dandad.org/) dat bij het boek met dezelfde naam zat. De DVD werd geopend in mijn mac DVD speler maar opende een apparte navigatie (zie screenshot - de zwarte balk met groene typografie, onder het venster). Na het bekijken van de dvd kon ik hem op de normale manier verwijderen - maar de extra navigatie blijft staan - ook wanneer ik mijn computer herstart.

Nu probeerde ik gisteren een back up te maken en ineens accepteert de lader
geen cd roms of dvd’s meer. Ik kan de cd er insteken tot op het punt dat
mijn mac hem automatisch moet invoeren maar dat laatste doet hij dus niet
meer. Ik veronderstel dat er niets mis is met de cd lader want in het
systeemprofeel herkent hij die normaal.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

-> screenshot via http://homepage.mac.com/punchcard

Tja, mijn automatische reactie in zo'n geval is voorkeuren verwijderen. Helpt dat niet, dvd-speler opnieuw installeren (via bijv. Pacifist) of iets drastischer je systeem opnieuw installeren. Met behoud van je gegevens uiteraard, geen schone installatie doen want dan ben je alles kwijt. Maar bij de laatste optie zul je natuurlijk eerst de installatie cd/dvd moeten kunnen gebruiken en dat lukt nu niet waarschijnlijk. Dus daar raak ik het spoor ook bijster, tenzij je een externe HD of tweede Mac hebt waarvan je kunt opstarten. Maar probeer het eerst eens met de voorkeuren en eventueel bevoegdheden herstellen of harde schijf repareren.

Ik probeer het asap!

Iemand anders nog een idee, misschien?

s

Dat info-schermpje kan je normaal gesproken gewoon aan en uit zetten. (onder venster; toon of verberg info)

Dat er geen cd’s meer in je drive gaan betekend dat er iets mis is met je drive. Soms kan je hem resetten door een keer op het eject knopje te drukken (klein gaatje naast de sleuf…)

Voor beide gevallen heeft het geen zin om software opnieuw te installeren lijkt mij. :?

welke versie van dvd-speler heb je want appl eheeft er pas een updat uit gedaan