Apple DVD player

Na de instalatie van Panther heb ik app DVD player naar de trash verhuisd aangezien ik geen DVD had in mijn mac. Heb nu een externe DVD in huis gehaald. Nu mis ik die DVD player ...

Is er ergens een instaler van deze app terug te vinden ?
Beetje rondgekeken (versiontracker & apple) maar niets te vinden :frowning:

thx & greetz

mcbn

Programmaherstel??

[quote:53b4a84895="McBluenote"]Na de instalatie van Panther heb ik app DVD player naar de trash verhuisd aangezien ik geen DVD had in mijn mac. Heb nu een externe DVD in huis gehaald. Nu mis ik die DVD player ...

Is er ergens een instaler van deze app terug te vinden ?
Beetje rondgekeken (versiontracker & apple) maar niets te vinden :frowning:

thx & greetz

mcbn[/quote:53b4a84895]

Pacifist downloaden via Versiontracker, je originele OSX disk plaatsen en dan zoeken via Pacifist naar de DVD player in de OSX pkg en hem dan via Pacifist installeren…

'k Weet niet zeker -of- het wel werk, maar ik heb 'm even online gezet voor je. Dit is de versie na de laatste update (10.3.3).

http://www.dallau.org/trash

Of je doet gewoon een zoekkopdracht vanuit de finder naar onzichtbare bestanden......

:wink:

Nou, hartelijk dank boskabouter voor die aardige hint. Is ondertussen gelukt ... nu iets minder aardig:

A valid drive couldnt be found error 70012

het gaat hier om een Lacie dvd (porsche design)

iemand een hint ?

heb dat eens in mijn ibook geplugd en daar doet ie het wel, en de G4 helaas niet strange

[quote:41f86a5aea="McBluenote"]...heb dat eens in mijn ibook geplugd en daar doet ie het wel, en de G4 helaas niet strange[/quote:41f86a5aea]

Datzelde probleem had ik met een externe Freecom DVD speler. Kon ik op mijn iMac (zonder DVD speler) alleen gebruiken voor data en op mijn iBook (met DVD speler) kon ik er wel films op bekijken. Schijnt iets te maken te hebben met additionele hardware die nodig is voor het afspelen van DVD movies, welke dus wel in de Macs zit die al een DVD aan boord hebben en niet in Maccies zonder DVD player.

Ik weet er ook het fijne niet van verder en heb ook een klein beetje de indruk dat deze redenatie niet helemaal klopt, want als ik op mijn iBook een DVD kopieer met DVD Backup kan ik deze folder wel met de DVD speler gewoon afspelen op de iMac (die inmiddels bij vriendin staat). Voor zover ik weet doet DVD backup niets dan een 1-op-1 kopie maken van de schijf (minus beveiligingen), dus feitelijk is het enige verschil dan dat de data van een harddisk komt i.p.v. een DVD schijfje.

Blijft hoe dan ook een wazig verhaal, hopelijk kan iemand anders hier wat meer duidelijkheid over verschaffen, maar voorlopig vrees ik dat het niet gaat lukken DVD movies te bekijken op een mac die niet al standaard een DVD drive aan boord heeft.

iRuben:

hier idemdito, de iBook heeft ook een DVD en daar doet die externe het perfect. Blijft een bizar fenomeen. :?

vond dit op xlr8yourmac... heb zelf geen DVD maar ben wel benieuwd (voordat ik een externe drive aanschaf) of deze patch werkt:

http://forums.xlr8yourmac.com/software/DVDPlayerNoDVDUpdater.sit

[quote:78e11e3ac4="loekjehe"]...maar ben wel benieuwd (voordat ik een externe drive aanschaf) of deze patch werkt...[/quote:78e11e3ac4]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik kan het helaas niet FF snel testen omdat de besproken iMac dus niet meer hier staat, maar als dit werkt kan ik misschien de vriendin weer blij maken, want dan pleur ik mijn Freecom DVD daar ook meteen aan de iMac, zal ze leuk vinden. :smiley:

Helaas werkt dat hier ook niet :(

Deze tip schijnt het probleem te kunnen oplossen met DVD player in 10.3.3.:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040330171655882

Het komt erop neer dat je met Pacifist de DVDplayback.framework installeert
uit de Combo 10.3.3. updater die je kunt vinden op de Apple site:

http://www.apple.com/support/downloads/macosxcombinedupdate.html

Dit is natuurlijk wel “tweaken” van je systeem (at your own risk). Laat me maar weten of dit nu wel werkt.

Om DVD's te kunnen spelen op een externe DVD lezer.of brander moet je minstens een interne DVD lezer hebben in de Mac; dat kan dan best een oud beestje zijn, als Mac het apparaat maar herkent

NEE NEE !! Om DVD Player te instaleren moet je minstens een intern apple dvd rom hebben Zelf een poosje mee bezig geweest met externe lacie dvd-rw niet gelukt VLC player downloaden is een optie