Apple dvd-speler problemen

Ik weet niet of k hier op de juiste forumafdeling zit, maar ik heb onlangs een Apple G4/500 gekocht. Deze werkt perfect zonder problemen, alleen... kan ik er geen dvd's op bekijken. Telkens ik de Aplle dvd-speler wil starten, krijg ik een foutmelding in de trant van: "Kan Apple dvd-speler niet openen omdat de vereiste apparatuur niet is gevonden... (216)". Op Internet kan ik enkel iets over dit probleem vinden onder PowerBook G3-series, maar niet voor G4. Kent iemand dit probleem en weet hij/zij dit te verhelpen? Alvast bedankt!

ps: Leuk forum, by the way!!

Even een stomme vraag, zit er wel een DVD speler in...

[quote:f1807e501e="kanjerDOTcom"]Even een stomme vraag, zit er wel een DVD speler in...[/quote:f1807e501e]

giechel…

Er bestaan geen stomme vragen, enkel stomme antwoorden. Maar ja, er zit dus wel degelijk een dvd-speler in, voor alle duidelijkheid. (ik kan wel schrijven, audio cd's draaien, cd-roms...)

eigenlijk heb je de zg "stomme" vraag niet beantwoord: het feit dat de CD kunt lezen - schrijven etc wil niet zeggen dat je ook DVD kunt lezen - wel apparaat (merk - type) zit er dan wel in - kijk evenueel eens onder 'about this mac" om die info te bekomen - mij lijkt het ook dat je een CD lezer/schrijver hebt maar geen combi drive (die ook DVD kan lezen)

Mmmmmm G4/500 heeft die niet gewoon een lezer (CD/DVD?) Maar dan misschien zonder DVD; dat zou kunnen. Het systeemprofiel kan uitkomst bieden!

Ja, het is wel degelijk een combo, maar ik heb ondertussen het probleem weten te vinden! Er ontbrak een dvd-decoder op de video-kaart, en daardoor kreeg ik steeds die foutmeldingen, ik heb deze bijbesteld en dat zal dan wel in orde komen! Bedankt trouwens voor de respons![/img]