Apple email en Gmail

Hallo allemaal,

Ik ben net overgestapt (of eigenlijk, aan het overstappen) van Windows naar Mac, en hierbij loop ik tegen één probleem aan als het gaat om de email in de standaard Mail app en de combi met gmail.

Om één of andere reden zie ik verwijderde emails (op mijn Mac) niet terug en ik vermoed dat dit deels komt door de imap-deling. Liever zou ik voor pop-mail kiezen, maar dit lijkt (?) niet mogelijk. Wie kan me hiermee helpen? Mijn doel is om alles wél naar mijn Mac te trekken, maar kopieën op de webmail laten staan (wat er dan mee gebeurd maakt me niet uit; dat regel ik daar wel weer met de instellingen).

Wie kan mij helpen?

als je "normaal" een gmail-account aanmaakt in Mail, dan wordt het automatische een imap-account.
dit kun je voorkomen, door een verkeerd wachtwoord in te vullen.
dan komt er een ander scherm, waar je het account-type kunt veranderen in POP3.

@ Fred: ik kan je niet hartelijker bedanken dan nu.
Ook namens mijn echtgenote: scheelt een chagrijnige man :sarcastic:

Een echtgenote die een man is;). Dat is vrij knap:P ;)!

In Nederland is van alles mogelijk binnen het huwelijk.
Man-Vrouw
Man-Man
Vrouw-Vrouw

Zo ook met de namen

Man:
Mans naam
Vrouws naam - mans naam

Vrouw:
Meisjes naam
Mans naam - meisjes naam
Meisjes naam - Mans naam

Maar ik lees de laatste zin als volgt, dat Ralpharma in derde persoon over zichzelf praat.
Het maar net hoe je het leest.

Ik snap dat dat zo is. Maar een echtgenote is toch echt altijd een vrouw, of het nou een lesbisch / hetero stel is en wat voor naam die persoon dan ook draagt.
Het was ook meer een joke;).
Maar het maakt niet uit hoe je het leest. Je kan het maar op één manier lezen. Niet alles is postmodern te interpreteren;).

[quote=Maverick9898 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-email-en-gmail#post-2494417 time=1354397402]Ik snap dat dat zo is. Maar een echtgenote is toch echt altijd een vrouw, of het nou een lesbisch / hetero stel is en wat voor naam die persoon dan ook draagt.

Het was ook meer een joke;).

Maar het maakt niet uit hoe je het leest. Je kan het maar op één manier lezen. Niet alles is postmodern te interpreteren;).[/quote]

Toch had Kees het in dit geval goed ;-)
Mijn vrouw was er blij mee, omdat ik door de gouden tip van mijn frustratie af was