Apple en Bang & Olufsen

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die me kan adviseren over de combinatie van muziek, internet, apple tv in combinatie met bang en olufsen apparatuur. wie kan mij helpen?

Welk Bang & Olufsen apparatuur en wat moet er gebeuren? Een Apple TV kan gewoon werken op elke B&O televisie.

En de audio van elke Mac kan gebruikt worden met B&O apparatuur, al dan niet via optische TOSLink.

Dus inderdaad, vertel eens wat meer over je precieze wens / vraag.

[quote:5ef058a400="Afroman"]Een Apple TV kan gewoon werken op elke B&O televisie.[/quote:5ef058a400] Sinds wanneer? :|

Wat is er anders aan een B&O televisie? Hier zou het gewoon moeten werken.

Lang niet elke B&O heeft HDMI / Component. Alleen de laatste modellen.

Net als niet elke Philips, niet elke Sony etc. En heb je per se een HDMI nodig?

[quote:dbd9df35be="Afroman"]Net als niet elke Philips, niet elke Sony etc.[/quote:dbd9df35be] Precies. En dus klopte je stelling niet. Daar wilde ik alleen even op reageren.

[quote:dbd9df35be=“Afroman”]En heb je per se een HDMI nodig?[/quote:dbd9df35be]
Zoals ik al aangaf, component werkt ook, maar uit ervaring weet ik dat er maar weinig B&O’s op de Europese markt zijn met deze ingangen.

Component over SCART werkt [b:dbd9df35be]niet[/b:dbd9df35be] met B&O.

[quote:b1222a014a="Napsju"][quote:b1222a014a="Afroman"]Net als niet elke Philips, niet elke Sony etc.[/quote:b1222a014a] Precies. En dus klopte je stelling niet. Daar wilde ik alleen even op reageren.

[quote:b1222a014a=“Afroman”]En heb je per se een HDMI nodig?[/quote:b1222a014a]
Zoals ik al aangaf, component werkt ook, maar uit ervaring weet ik dat er maar weinig B&O’s op de Europese markt zijn met deze ingangen.

Component over SCART werkt [b:b1222a014a]niet[/b:b1222a014a] met B&O.[/quote:b1222a014a]

Ik heb hier een Beovision staan met een Apple TV en dat werkt prima. Er moet alleen een kastje tussen die SCART omzet in component en dan werkt het uitstekend.

B&O staat bekend als een gesloten systeem. Zelfs Apple is meer compatible met andere systemen. En hoe mooi het design ook is, de kwaliteit is niet beter dan andere merken. Dus:

Als je B&O wil, stick to it.

Welke Beovision?

Met een Beovision 3 geen schijn van kans.

Misschien voor de hand liggend, maar ben je al bij een B&O dealer geweest? Mijn ervaring is dat een goede dealer je precies de mogelijkheden kan uitleggen.

[quote:b98450480e="Napsju"]Welke Beovision?

Met een Beovision 3 geen schijn van kans.[/quote:b98450480e]

Beovision Avant 32"

Werkt prima!

wat wil je precies op mekaar aansluiten, ik heb van beide merken wel verstand... wil je het beolink systeem koppelen aan je apple tv of bijv met je beo4 de apple tv bedienen..(ook daar bestaan oplossingen voor), rowmote is ook erg handig icm met een macmini ipv een apple tv..

Laat het ff weten, dan kan ik je van een advies voorzien…

Ik heb zelf een beovision 7-1 gekoppeld met een mac mini, waarbij ik via de originele remote app van apple mijn mac mini bedien. Dat wil zeggen itunes. Voor het werken op deze mac mini gebruik ik een bluetooth toetsenbord en mighty mouse. Dit werkt uitstekend.

Wat ook mogelijk is is dat je de appleTV koppeld met een beovision, deze dan aanstuurd met de nieuwe beo5 remote. Deze kan dan de apple tv aansturen, dit systeem werkt ook erg mooi, trailers en foto’s rechtstreeks vanaf je appleTV.

Ik heb zelf gekozen voor de macmini en heb al veel opmerkingen gekregen van vrienden die het erg gaaf vinden. Mijn vriendin heeft ook een iphone en kan met haar remote app ook de hele bibliotheek benaderen.

beste mensen. bedankt voor al jullie reacties op mijn 1ste vraag op dit forum. geweldig. ik zal wat meer details geven. Heb dus een B&O avant 32" rela flat dvd (ong 2002) met beolabs 1, 6000, 8000 en 6500. Wil eigenlijk tv inruilen voor flatscreen maar van B&O zijn die prijzen echt absurd. andere flatscreens werken kennelijk niet met B&O systeem dus waarschijnlijk laat ik het zo. Nu wil ik wel ijn airbook er op aan sluiten. probleem is dat mijn Itunes nog op mijn HP laptop staat en mijn nieuwe Iphone dus niet kan synchroniseren met Itunes. Graag wil ik films kijken, foto s, internetten etc op mijn tv. wat kan ik het beste aanschaffen? mc mini;apple tv; of gewoon een Imac? en als ik muziek in meerdere ruimte s wil? sonos?airport extream? ben het overzicht beetje kwijt en bang dat ik straks alles dubbel aanschaf. alvast bedankt voor jullie reacties wederom.

ps, enne, die Ipad gaat hier zeker komen…

m'n eerste post in dit draadje was wat kort door de bocht. Maar ook nu: foto's kijken en internetten gaat echt lekkerder op een computerscherm dan op een tv uit 2002. Dus ik zou zeggen: iMac. Wil je je Beolab erop aansluiten, dan ben je met een Airport Express en Airtunes waarschijnlijk goed bediend. Dat kan ook werken voor meerdere ruimten, maar in dat geval zijn ook alternatieven als Sonos en Squeezebox interessant. Zie de daaraan gewijde artikelen hier eens in, de laatste was [url=http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4870]deze[/url].

dank je marc a mac. ik zou het liefst alles bij b&O en apple houden. sonos lijkt ook interessant maar als ik hetzelfde met apple kan bereiken heeft dat mijn voorkeur. zit evt te denken om een betaalbare flatscreen van philips of zo boven de avant 32 te hangen om te internetten enzo of is de kwaliteit dan nog steeds minder dan bij een Imac. zijn er in dat geval geen imacs met een scherm 42inch of zo?

Ik zit hier ook met een klassieke B&O (CRT) TV. Nog steeds een geweldige TV met dito geluid, maar voor het digitale geweld is deze TV nu toch echt beetje out of time. Heb een tijdje terug een Apple TV er op aangesloten via een converter (DVI/ Hdmi naar RGB), maar het beeld was belabberd. Ik wil B&O niet inruilen voor een ander merk, dus ik zal e zijner tijd een flatscreen van B&O aanschaffen, dat wordt dan wel een 2e hands exemplaar want nieuw is schandalig duur.

[quote:47964d5043="rjr21"]Wil eigenlijk tv inruilen voor flatscreen maar van B&O zijn die prijzen echt absurd. [/quote:47964d5043]

De nieuwe BeoVision 10 - 40", [b:47964d5043]200Hz, Full HD, LED Edge[/b:47964d5043] kun je kopen (ook bij mij in de Bang & Olufsen shop) voor [b:47964d5043]€ 5.715,-[/b:47964d5043]
Of neem de BeoVision 8 - 40" ,[b:47964d5043]100Hz, Full HD[/b:47964d5043] voor [b:47964d5043]€ 3.995,-[/b:47964d5043]
[b:47964d5043]Beide hebben o.a. 2 HDMI aansluitingen en de mogelijkheid om je Apple TV met de afstandbediening van Bang & Olufsen te bedienen!! [/b:47964d5043]
Deze LCD-schermen zijn echt niet veel duurder dan andere VERGELIJKBARE merken.
Ik zet vergelijkbare maar even in hoofdletters, want anders komen andere mensen aan met “deze 40” kost € 899,- en deze € 749,-".
Maar ja, we vergelijken een Apple dan ook niet met een Toshiba of Acer of wat dan ook.