Apple en vrouwen

Ik post hier nou al een tijdje op dit forum en er is me echt één ding opgevallen: Er posten hier zoveel vrouwen!! Ik post(e) ook veel op www.vragenforum.nl (een pro Microsoft forum) en daar zijn vrijwel geen vrouwen niet eens een vrouwelijke moderator!! Ik denk dat het echt iets van Mac is ofzo (of omdat het hier zo gezellig is ;))

Ik vind dat opzich wel positief want op vragenfoum is altijd maar een beetje saai :smiley:

Als ik dit fout zie dan moet je maar even posten :wink:

Ze hebben daar vast geen Lounge ;-). Maar, een Apple vind ik gewoon fijn om mee te werken.

Wellicht komt het door al die leuke kleurtjes in het OS dat vrouwen de Mac wel zien zitten :wink:

Vrouwen zijn slim: ze gebruiken Apple.

(lekker nutteloos)

maar, for real: het prettige intuitieve werken van de Mac zal zeker bijdragen, het gebruiksgemak, het design. Alles werkt zoals het werken moet.
Heb in Apple Centre gewerkt, en vrouwen zetten een iMac graag in de kamer. Een Windowscomputer met lelijk beeldschemr en kasten en veel draden liever niet. Ook dat scheelt dus. Tis gewoon mooi spul

[quote:28a98a8e2e="Jelliebellie"]Vrouwen zijn slim: ze gebruiken Apple.[/quote:28a98a8e2e]

LOL Mannen ‘rommelen’ vaak blijkbaar graag aan hun spullen, net als bij Engelse auto’s kan je bij een gemiddelde pc lekker blijven sleutelen zonder dat je hem ooit af hebt.

[quote:28a98a8e2e=“Jelliebellie”]…het design. Alles werkt zoals het werken moet.
Heb in Apple Centre gewerkt, en vrouwen zetten een iMac graag in de kamer. Een Windowscomputer met lelijk beeldschemr en kasten en veel draden liever niet. [/quote:28a98a8e2e]

Inderdaad de voornaamste reden dat mijn vriendin een iMac G4 kocht ipv een pc: design, eenvoudig en neemt ook nog eens weinig bureauruimte in…

Ze vinden Apple's vast goed bij hun handtasje passen, zo'n grijze PC bak past daar niet bij :P (geintje)

[quote:7910adce3e="LeBigMac"]

LOL Mannen ‘rommelen’ vaak blijkbaar graag aan hun spullen, net als bij Engelse auto’s kan je bij een gemiddelde pc lekker blijven sleutelen zonder dat je hem ooit af hebt.
[/quote:7910adce3e]

Het vervelende van windowscompies vind ik (sinds januari geswitched) dat aan een pc ‘kunnen’ sleutelen soms verandert in ‘moeten’ sleutelen, dat is bij Apple toch veel minder…

Eigenlijk is het zoals iedereen hierboven al zegt: • het zit er mooi uit • het werkt veel fijner dan een pc • je hoeft niet te kunnen sleutelen (en als je RAM wil bijprikken is het heel makkelijk om te doen) • dit forum is ook gewoon superleuk :innocent:

[quote:02859bbaa5="byebye"]Eigenlijk is het zoals iedereen hierboven al zegt: • het zit er mooi uit • het werkt veel fijner dan een pc • je hoeft niet te kunnen sleutelen (en als je RAM wil bijprikken is het heel makkelijk om te doen) • dit forum is ook gewoon superleuk :innocent:[/quote:02859bbaa5]

:smiley: idd!

[quote:26d0a3ff70="byebye"]Eigenlijk is het zoals iedereen hierboven al zegt: • het zit er mooi uit • het werkt veel fijner dan een pc • je hoeft niet te kunnen sleutelen (en als je RAM wil bijprikken is het heel makkelijk om te doen) • dit forum is ook gewoon superleuk :innocent:[/quote:26d0a3ff70]

mee eens :lol:

Zou de flower-power iMac vooral door vrouwen gekocht zijn?

In ieder geval niet door mij, ik heb een iMac G3 Graphite

[quote:27b0d3cfea="MacBjorn"]Zou de flower-power iMac vooral door vrouwen gekocht zijn?[/quote:27b0d3cfea] Een vriend van mij had zo'n ding. Zal vast verzonnen zijn door zijn vriendin. :P

Nee, maar er is wel een ruby iMac geweest,

[img:c5f974d7d9]http://www.exsitement.nl/mgh/nieuws/images/expo/imac_ruby.jpg[/img:c5f974d7d9]

waarvan ik hoopte dat die ook als iBook zou verschijnen. Ik had hem dan direct gekocht.
Jammer genoeg heeft Apple het nooit gedaan, en voor zover ik weet is dit het enige rode product van hun geweest.

is het niet zo dat je een mac bewuster koopt dat een willekeurige pc. En dat als je die als vrouw of als man koopt er al iets meer mee bezig bent dan de gemiddelde pc-gebruiker? En dus misschien ook als vrouw eerder een forum opzoekt? Omdat je niet zo snel in je omgeving iemand vind die iets kan met je mac, en dus bent aangewezen op jezelf en niet op de 'handige buurjongen'?

het zijn maar theorieën…

[quote:42527e03f0="Zora la rousse"]en voor zover ik weet is dit het enige rode product van hun geweest.[/quote:42527e03f0] De tangerine clamshell iBook, close but no cigar?

[quote:f3b98b1998="vogel"]De tangerine clamshell iBook, close but no cigar?[/quote:f3b98b1998] Die had ik in bestelling staan, echter door leveringsproblemen (veroorzaakt door weersproblemen in Taiwan) is dat niet door gegaan. De blauwe iBook was wel op voorraad, en uiteindelijk heb ik die gekocht, inclusief een RAM upgrade. Dat was maar goed ook, want korte tijd later schoten de prijzen omhoog, en dat kwam pas tot rust toen de clamshell iBook kwam met FireWire aansluiting.

Zora La Bleue dus. :lol:

Nou ja, ik heb er geen blauwtje mee gelopen. De iBook is nog steeds in gebruik, naast mijn nieuwe witte iBook.

Je hoeft echt niet mee te doen met al die vernieuwingshypes. Alhoewel het gebruik van iBook en PB toch een iets andere benadering behoeft als die van een gewone desktopmachine. Ik denk dat een zachte vrouwenhand daar beter mee overweg kan als een knoestige mannenkolenschop..... :wink: