Apple erkent iMac G5 problemen

http://www.apple.com/benl/support/imac/repairextensionprogram

Apple erkent dan blijkbaar toch dat er problemen zijn met de iMac G5.

Mensen met een iMac G5 met volgende serienummers komen in aanmerking voor een ‘Repair Extension Program for Video and Power Issues’.

* W8435xxxxxx - W8522xxxxxx
* QP435xxxxxx - QP522xxxxxx
* CK435xxxxxx - CK522xxxxxx
* YD435xxxxxx - YD522xxxxxx

Het serienummer vind je onder de voet van de iMac G5.

Hier op het werk alvast één die in aanmerking komt, ook al is er niets mis mee.

Joehoe!!! :) :) :)

Hmm... als ik het goed begrijp valt dat gezeik met die witte streep linskonder in het beeldscherm er niet onder. Of wel? :?

het serie nummer is ook gewoon te vinden bij:

appeltje > over deze mac > meer info en dan zie je daar het serie nummer staan… is wat makkelijker kijken dan heel je comp op tillen :smiley:

Het gaat alleen om de 1e generatie iMac G5's met 1.6 of 1.8Ghz? Ik dacht dat er ook voldoende 2Ghz iMac G5's waren met hetzelfde probleem? :o

[quote:173cb2cc2b="Zakske"]Hmm... als ik het goed begrijp valt dat gezeik met die witte streep linskonder in het beeldscherm er niet onder. Of wel? :?[/quote:173cb2cc2b]

Dat valt onder “distorted video”. Ja dus.

[quote:3a0d08ed13="joram"]Het gaat alleen om de 1e generatie iMac G5's met 1.6 of 1.8Ghz? Ik dacht dat er ook voldoende 2Ghz iMac G5's waren met hetzelfde probleem? :o[/quote:3a0d08ed13] Ja? Ik heb geen problemen hoor :) Ik denk dat vele fouten (logischerwijs) opgelost zijn in hun 2de generatie iMac's :)

Het serienummer van mijn iMac (1,8GHz Rev. B) zit er niet tussen.

[quote:ae3b18944e="erikaatjuh"]het serie nummer is ook gewoon te vinden bij:

appeltje > over deze mac > meer info en dan zie je daar het serie nummer staan… is wat makkelijker kijken dan heel je comp op tillen :D[/quote:ae3b18944e]

Euh… maar als je moederbord al een keer vervangen is - zoals bij mij het geval is - staat daar niks meer. Denk dat ze daarom deze omslachtige methode geven.

[quote:a7af798a9d="erikaatjuh"]het serie nummer is ook gewoon te vinden bij:

appeltje > over deze mac > meer info en dan zie je daar het serie nummer staan… is wat makkelijker kijken dan heel je comp op tillen :D[/quote:a7af798a9d]

Inderdaad, was dat vergeten. :slight_smile: Het staat trouwens ook nog op de doos, moest je die nog hebben.

Yep, hier ook eentje. Nog niks mis mee, maar ik heb de pagina toch maar even uitgeprint. Vraag me of of het ook met terugwerkende kracht is. Zou wel lullig zijn als het niet zo was.

En met de onze is vanalles fout, maar hoort niet in dat groepje :(

[quote:e07c3060d1="big al"]Yep, hier ook eentje. Nog niks mis mee, maar ik heb de pagina toch maar even uitgeprint. Vraag me of of het ook met terugwerkende kracht is. Zou wel lullig zijn als het niet zo was.[/quote:e07c3060d1]

Snap je vraag niet helemaal. Met terugwerkende kracht? De iMac’s in kwestie zijn allemaal gemaakt eind 2004… dus vallen nog onder de standaard garantie. Vervangen van moederbord of scherm kostte je dus precies 0 Euro. :slight_smile:

Mijn mac valt binnen de serie nummers en ik heb vlak na aankoop ook een nieuw moederbord gekregen wegens strepen in beeld. Verder lijkt alles normaal. (Hoewel ik me soms af vraag of een en ander niet sneller kan)

Ik neem aan dat ik niet in actie hoef te komen, of toch voor de zekerheid…?

iemand?

En Wout, wat is er mis met die van jou?

[quote:9871c8b2ff="Rudi Mentair"]Ik neem aan dat ik niet in actie hoef te komen, of toch voor de zekerheid...?

iemand?[/quote:9871c8b2ff]

Nope… je hoeft niks te doen.

[quote:617fb5d1f1="Zakske"][quote:617fb5d1f1="Rudi Mentair"]Ik neem aan dat ik niet in actie hoef te komen, of toch voor de zekerheid...?

iemand?[/quote:617fb5d1f1]

Nope… je hoeft niks te doen.[/quote:617fb5d1f1]

Het programma is ook 2 jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Dus mocht je bv binnen een half jaar toch terug problemen hebben, kan je hierop beroep doen.

[quote:e0f048e54f="Rudi Mentair"]En Wout, wat is er mis met die van jou?[/quote:e0f048e54f]

Nou, crasht zeer willekeurig en zeer vaak.
Op programma’s als illustrator, cinema4D, photoshop…
Maar ook Safari, mail…

Ik heb al 2x nieuwe ram gekregen en heb al 3x alles opnieuw geinstalleerd maar het blijft even erg.
Volgens Apple HArdware test lijkt alles in orde, dus kan hem ook niet inleveren voor reparatie.
Bij apple redeneren ze: als onze hardware test zegt dat alles ok is, dan zal het wel aan de software liggen.

Lijkt me straf, op mijn PowerBook G4 draai ik dezelfde soft, en daar loopt het perfect.

Bijna bingo :). Mijn serienummer is w8519XXXXXXX. Wel een RevB ook

Volgens Apple kun je alleen met een rev.A kans maken op die reparatie ;)

Maar heeft iemand toevallig een appje waarmee je nauwkeurig de temperatuur
van je iMac G5 kan meten? Ik heb nu een widget, maar die staat op
gemiddeld 74°C of hoger!!!

Ik had begrepen dat er ergens een appje was die alle 3 de warmtesensoren van de
iMac kon lezen en doorgeven, maar heb geen idee wat het was.
Misschien kan ik op die manier wat duidelijker beeld krijgen over de problemen
met de iMac (niet dat ik ze heb… nog!)

[quote:3de3598a95="joram"]Volgens Apple kun je alleen met een rev.A kans maken op die reparatie ;)

Maar heeft iemand toevallig een appje waarmee je nauwkeurig de temperatuur
van je iMac G5 kan meten? Ik heb nu een widget, maar die staat op
gemiddeld 74°C of hoger!!!

Ik had begrepen dat er ergens een appje was die alle 3 de warmtesensoren van de
iMac kon lezen en doorgeven, maar heb geen idee wat het was.
Misschien kan ik op die manier wat duidelijker beeld krijgen over de problemen
met de iMac (niet dat ik ze heb… nog!)[/quote:3de3598a95]

Ik gebruik deze

Ik heb ook zo'n witte streep links onder in beeld. Als ik m nou laat repareren, heeft iemand van jullie n idee van hoe lang ik m dan kwijt ben?